Od roku 1995 eviduje NHTSA (National Highway Traffic and Safety Administration) celkem 859 případů střešních oken, která „explodovala“ bez zjevné příčiny. Samozřejmě, za 22 let je to poměrně málo případů, nicméně jejich četnost se dramaticky zvýšila v posledních letech. Konkrétně od roku 2011 se počet zvedl o 71 % a existuje prakticky jediné, přesto však nepotvrzené vysvětlení.

Dalo by se říci, že s příchodem aktuálního desetiletí prošly panoramatické střechy velkým boomem a vedle toho, že jsou stále žádanější, jsou také stále větší. A právě velikost skleněných střešních panelů se zdá být problémem.

Zejména v letním období a v oblastech, kde slunce pálí obzvláště výživně, se střešní panel při zahřátí poměrně značně roztáhne a zvětší svou plochu. Kovové části karoserie, ve kterých je usazen, ovšem nepovolí, což znamená, že se celé panoramatické okno „napruží“. Stačí potom sednout do rozpáleného auta, přejet větší nerovnost a jak se karoserie otřese a zakroutí, sklo praskne.

Mladíkův motiv zůstává doteď neznámý.
VIDEO: Mladík ukradl sanitku. Honička s policií připomínala počítačovou hru

Svůj zážitek popisuje třeba majitel vozu Hyundai Veloster, kterému sklo prasklo za jízdy a on byl zasypán nespočtem skleněných střípků. „Spadla na mě sprcha skla. Dostal jsem se do práce se zkrvavenou rukou a čelem a díky bohu, že poblíž nebyla žádná další auta, když se to stalo,“ popsal.

Právě automobilka Hyundai vede tuto děsivou statistiku se 119 doloženými případy prasklé panoramatické střechy. Následuje Ford s 85 případy, Nissan s 82 případy a americký Scion (značka Toyoty, která už ale v USA nepůsobí) se 71 případy.

Vyvstává otázka, jak budou výrobci postupovat v zabezpečení svých prosklených střech. Pro začátek by bylo minimálně dobré, aby všichni výrobci potahovali sklo fólií, která zabrání roztříštění při rozbití. Určité legislativní kroky chystá i úřad NHTSA, který chce bezpečnost prosklených střech lépe kontrolovat.