Velké přední sloupky nejsou v autech jen tak, mají samozřejmě důležitou roli v bezpečnosti a ochraně posádky. Často v nich je umístěn třeba i airbag. To má ovšem za následek horší viditelnost. Za sloupek se může schovat nejen jiné auto, ale také chodec či cyklista. 

Toyota se však chlubí, že jen díky použití jednoduchých fyzikálních zákonů optiky vytvořila zařízení, které řidiči zobrazí pohled skrytý za předními sloupky. Podařilo se jí to bez použití kamer, čidel nebo jiné elektroniky. Jedná se o soustavu zrcadel, která odráží světlo kolem sloupku tak, aby byl vidět obraz situace za ním.

Zapadlým věcem pod sedačkou může být konec.
Konec černé díry pod sedačkou. Toyota si chce patentovat šikovný nápad

Řidič tak vlastně nevidí přímo skrz sloupky, nýbrž kolem nich. Jde o mnohem levnější řešení než o umisťování dalších kamer a displejů do vozu.

Japonské řešení by mohlo být šikovným doplňkem k systému hlídajícímu mrtvý úhel, který pomocí ikonky zobrazené na zrcátku a někdy i pomocí zvukového signálu varuje, že se hned za autem nachází další vůz. Patentový návrh podala Toyota North America u amerického patentového úřadu. Pokud se koncern rozhodne nápad realizovat, určitě jej nalezneme nejprve v amerických modelech značky.

Sluší se dodat, že Toyota není jedinou automobilkou, která se "tlustým sloupkům" věnuje. Na konci roku 2014 se vývojem v tomto směru pochlubil Jaguar Land Rover. Jeho technologie má nabídnou výhled z vozu dokonce v rozsahu 360 stupňů, aniž by byly přerušeny sloupky, které nesou střechu. Celé to funguje tak, že do obrazovek uložených do každého sloupku uvnitř vozu je přenášen živý obraz z kamer, které pokrývají mrtvé úhly obvykle zakryté sloupky karoserie.

Automobilka Jaguar Land Rover vyvíjí technologii průhledných sloupků.
Jaguar Land Rover vyvíjí průhledné sloupky a virtuálního navigátora