Předchozí
1 z 2
Další

1. Nezipování

Silnice je od toho, aby se využívala, takže když se někde objeví zúžení ze dvou pruhů do jednoho, je potřeba dojet až na konec a tam se střídavě zařadit podle naprosto jednoduchého a logického systému. A jestli nevíte, jak takový systém funguje, běžte se mrknout, jak vám jezdí zip na bundě.

2. Nesmyslně pomalá jízda

Za rychlou jízdu vám možná přijde pokuta, za pomalou jízdu vám ale rozhodně nepřijde žádná pochvala. Jízda nesmyslně nízkou rychlostí ohrožuje plynulost provozu, může paradoxně ohrozit vás i řidiče, kteří vás budou chtít předjet.

3. „Levopružení"

V pravém pruhu se jezdí pomaleji, v tom levém potom rychleji. Zapomeňte na poučky, že maximální rychlost je pro všechny stejná a nebrzděte zbytečně řidiče, co chtějí jet rychleji. Je to koneckonců jejich věc. Pokud budete svou pomalou jízdou blokovat rychlé pruhy, zbytečně brzdíte okolní provoz.

4. Neschopnost šlápnout na plyn

Čím víc se tlačí na ten pedál vpravo, tím víc auto zrychluje. A nebojte se, v nádrži se vám nevytvoří vír, ani se vám motor nerozlétne na milion kousíčků. Svému autu zkrátka můžete šlápnout na plný plyn zcela bez obav a uvidíte, že když občas využijete potenciál svého motoru na maximum, mnohé situace vyřešíte o mnoho snáz. Svižná akcelerace zlepšuje plynulost a pomáhá předcházet nebezpečným momentům. Když například zastavíte na konci připojovacího pruhu, protože odmítáte pořádně akcelerovat a „nevešli jste se" do průběžného pruhu, rozhodně tím nikomu nepomůžete. Tak na to trochu šlápněte.

5. Nepoužívání směrovek

Blinkry jsou ta kouzelná věc, která pomůže řidičům kolem vás předvídat, co se chystáte udělat. A uvidíte, že když je začnete zodpovědně používat při všech správných příležitostech, začnou vás okolní auta tu a tam i někam pouštět. Stačí, když jim blinkrem naznačíte, co po nich vlastně chcete.

6. Koukání do telefonu

Proč jede to auto uprostřed silnice, divně kličkuje a brzdí na poslední chvíli? Velmi pravděpodobný důvod je, že se řidič za jeho volantem věnuje psaní zpráv, spíš než řízení. Někteří zvládají brilantně obojí naráz, spousta řidičů se ale s telefonem v ruce věnuje řízení jen napůl. Proto je lepší mobil nechat na pokoji.

7. Projíždění přechodů na víceproudé silnici

Pokud jedete po dvouproudé silnici a auto před vámi ve vedlejším pruhu zastavilo před přechodem, možná to bude mít nějaký důvod. Tím důvodem je chodec na onom přechodu, který by nemusel předpokládat, že když ho řidič v jednom pruhu pustí, ten ve vedlejším přechod přeletí, jako by se nechumelilo. Pokud v takové situaci ani nepřibrzdíte, koledujete si o nechtěného pasažéra na kapotě.

8. Blokování křižovatky

Když dojedete v koloně ke světelné křižovatce, za kterou kolona pokračuje, tak rozhodně není nutné, aby se stala křižovatka neprůjezdnou i v ostatních směrech. Když vám svítí zelená a vy vidíte, že za křižovatkou není kam jet, není třeba spěchat. Prostě si počkejte na další zelenou, ono se to uvolní.

9. Zbytečně zapnuté mlhovky

Setmělo se a do toho začalo poprchávat? To rozhodně nejsou podmínky, kvůli kterým by se vyplatilo opotřebovávat žárovky v mlhovkách a sítnice řidičů za vámi. Mlhovky jsou tu proto, aby bylo auto vidět z větší vzdálenosti za snížené viditelnosti. Rozhodně ne proto, že ve městě, kterým se táhne štrůdl aut, začalo pršet.

10. Nekomunikace

Světelná houkačka (tedy probliknutí dálkovými světly) i normální houkačka, to nejsou pouze způsoby, jak vysvětlit okolním řidičům, že jsou idioti. Jedná se o prostředky komunikace, které je třeba využívat. Chcete někoho někam pustit a vidíte, že váhá? Blikněte mu, že o něm víte. Někdo zaspal na semaforu nebo by vám mohl vyparkovat do cesty? Krátce na něj zatrubte a přátelsky ho upozorněte, že dělá něco špatně.