Pes se při nehodě může "změnit" v hrocha. Víte, jak jezdit s hafanem v autě?

Cestování s pejskem není jen tak. Výsledky netradičního crashtestu ukázaly, že při nehodě v rychlosti "pouhých" 40 kilometrů za hodinu vyvine 35 kilogramů vážící německý ovčák sílu hrocha s hmotností až 1400 kg.

11.2.2017 Jan Zajíc
Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
Zdroj: Pixabay

Jízda s nezabezpečeným zvířetem tak může mít tragické následky pro všechny cestující.

Psí crashtest provedlo například Allianz centrum pro technologie (AZT) v Mnichově. "Náš experiment ukazuje, že vezete-li na zadních sedadlech nezajištěného středně velkého psa, může při čelním nárazu i v poměrně nízké rychlosti dojít k naprosté devastaci předních sedadel," uvádí Carsten Reinkemeyer, odborník na automobilové strojírenství a dopravní bezpečnost z AZT.

Už při havárii v rychlosti 40 km/h může domácí mazlíček vyvinout sílu rovnající se až 40násobku jeho váhy. Pes o hmotnosti 35 kg se tak rázem chová jako 1400kilové zvíře, tedy jako průměrně velký hroch obojživelný. Při nárazu pak může ohrozit vše, na co v kabině narazí, včetně řidiče, který se v krizovém okamžiku snaží předejít nejhorším následkům nehody.

Jak tedy na to?

Max, umělý dvojník 35 kilogramů vážícího německého ovčáka, byl během crash testu v Mnichově při čelním nárazu vymrštěn ze zadních sedadel do přední části auta, kde rozbil celou palubní desku, zlomil řadicí páku a ohrozil pasažéry sedící v přední části vozu. Řádné zajištění psa je proto pro bezpečnou jízdu autem naprosto nezbytné.

Carsten Reinkemeyer doporučuje psy do 12 kilogramů zabezpečit speciálním postrojem, jež se připne k bezpečnostnímu pásu. V takovém případě může být hafan na zadních sedadlech.

Větší psi by měli cestovat v přepravních boxech či v klecích v zavazadlovém prostoru. Kromě minimalizování rizika při samotné nehodě je to vhodné i v okamžicích následujících těsně po ní, kdy vyděšená zvířata často vybíhají z aut a ohrožují už tak narušený provoz.

11.2.2017 Jan Zajíc
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×