Vlastně pořádně nevíme, proč by měl někdo počítat cenu ročního provozování blinkrů, nicméně je i tato informace svým způsobem zajímavá. O zprostředkování se postaral chlapík z YouTube kanálu Chapter S, který do svého výpočtu zahrnul skutečně všechno.

Výpočet je prováděn na klasické žárovkové blinkry, takže provoz moderních LED blinkrů bude ještě výrazně levnější. Vychází se nicméně z toho, že každé auto má v blinkrech žárovky o souhrnném výkonu 140 wattů. To je 70 wattů na jedné straně a 70 na druhé.

Porsche 718 Boxster.
Porsche musí zákazníkům zaplatit sluneční brýle. Kvůli zvláštní žalobě

Automobilky potom používají různé frekvence blikání od 60 do 120 bliknutí za minutu. Počítáno je tedy s průměrem 90 bliknutí a zde vyjde, že během pětisekundového zablikání sežerou žárovky výkon 0,08 Wh.

Přes několik dalších výpočtů, zahrnujících množství energie v jednom litru benzínu, účinnost benzínového motoru přibližně 25 % a účinnost alternátoru přibližně 70 %, dostáváme se ke zjištění, že z jednoho litru benzínu můžeme vytvořit 1,7 kWh elektrické energie. Tím lze dopočítat, že na jedno zablikání musí motor spálit 0,00005 litru paliva.

Zapadlým věcem pod sedačkou může být konec.
Konec černé díry pod sedačkou. Toyota si chce patentovat šikovný nápad

Toto množství dále znásobíme průměrným počtem zablikání ročně. Na kanálu Chapter S počítají s relativně skromnými 20 zablikáními denně po 365 ročně (zase nejezdíme každý den, takže by toto číslo mohlo sedět), ve výsledku tedy se 7300 pětisekundovými zablikáními každý rok.

Pokud si pak vynásobíme množství paliva počtem blikání a následně i cenou benzínu, vyjde nám skutečná částka, kterou za blikání utratíme každý rok.

V Evropském průměru to vychází na 13 korun a 50 haléřů ročně. Američané díky levnějšímu benzínu blikají dokonce jen za 6,70 Kč. A to opravdu není částka, kvůli které by se vyplatilo neblikat a být na silnici za tupce.

Zdroj: Youtube