Pro mnoho majitelů poslední generace Fordu Focus RS není vlastnictví schopného hot hatche s výkonem 350 koní (257 kW) a pohonem všech kol zrovna takovou idylkou, jakou si představovali. Model totiž trápí technické problémy, které na internetu popisuje stále více lidí.

Vždy jde přitom o stejné příznaky, kdy začíná chod motoru nevyrovnaným studeným volnoběhem, pokračuje nahodilým rozsvěcením kontrolky motoru a občasným vynecháním zápalu. Hlavním poznávacím znamením vadných Focusů RS je pak hustý bílý kouř linoucí se výfuku.

ARES Design Project Panther.
De Tomaso Pantera se vrátí. Italská firma plánuje výrobu moderní interpretace

Ford nyní potvrdil, že zejména u prvních vyrobených kusů modelu může motor spotřebovávat chladicí kapalinu. Problémem má být u 2,3litrového čtyřválce spíše deformace bloku motoru, než samotné hlavy nad ním či nefunkčního těsnění, jak se dříve spekulovalo. Při studeném motoru pak mezi hlavou a blokem vznikají netěsnosti, čímž chladicí kapalina proniká do spalovacího prostoru.

Automobilka říká, že problémy se vyskytují často u vcelku nových vozů, které ještě nenajely ani 10 tisíc kilometrů. Prozatím ovšem Ford nezmínil, jak bude situaci řešit a jestli nakonec proběhne pro Focusy RS svolávací akce.

Honda Clarity Fuel Cell.
Řídili jsme vodíkovou Hondu Clarity a nahlédli do budoucnosti. Jaká je?

U několika zákazníků přitom Ford již motory vyměnil v rámci záruky. Nové motory mají být vyrobeny již dle posledních specifikací a zmíněnými problémy by neměly trpět.

Majitelé Fordů Mustang, které jsou vybaveny stejnými, ale jinak naladěnými čtyřválci o objemu 2,3 litru se však nemusí obávat. V jejich vozech jsou prý totiž bloky motorů vyrobeny z jiného typu slitiny, přičemž obdobné problémy nebyly u Mustangů doteď zaznamenány.

Zdroj: Youtube