Když už jste vyplázli desítky milionů korun za technický zázrak, jakým bylo Bugatti Veyron, museli jste očekávat i velmi drahé provozní a servisní náklady. Například roční prohlídka vozu vyšla na v přepočtu nějakých 436 tisíc korun, zatímco přezutí pneumatik mohlo stát v rozmezí od 650 do 915 tisíc korun. Nové obutí přitom muselo být nasazeno po ujetí každých 4000 kilometrů.

Provoz auta, které zvládne rychlost přes 400 km/h, používá čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o výkonu přes tisíc koní a hromadu další špičkové techniky, musí jednoduše spořádat hodně peněz.

Bugatti Chiron.
Kolik žere Bugatti Chiron? Výsledky testů spotřeby ukázaly zajímavá čísla

V nedávném rozhovoru pro magazín CarBuzz však zmínil hlavní inženýr Bugatti Martin Grabowski, že u nového, ještě výkonnějšího a schopnějšího Bugatti Chiron bude překvapivě cena přezutí pneumatik nižší než u Veyronu. Majitelé tak budou určitě potěšení, že ušetří nějaký ten statisíc navíc.

Podle Grabowského cena nepřesáhne 650 tisíc korun, protože Chiron již používá jiné pneumatiky, nemá speciální geometrii disků kol, ani nevyžaduje unikátní proces nazouvání pneumatik, jako tomu bylo u Veyronu.

„Disk je nyní celoživotní součástí vozu. Samotná pneumatika je pak mnohem levnější,“ uvedl Grabowski v rozhovoru. „A díky klasickému způsobu výměny pneumatik je můžete přezout kdokoliv. Je to mnohem jednodušší.“  

Bugatti Chiron pro americký trh má zvláštní nárazníky.
Bugatti Chiron pro americký trh má nevzhledné nárazníky. Kvůli legislativě

Hlavní inženýr se však prozatím rozhodl neuvádět přesnou částku. Uvedl ale, že konečná cena za tento servisní úkon bude razantně nižší.

Nové, avšak levnější, pneumatiky Chironu každopádně zvládnou bez problému maximální rychlost 420 km/h, přičemž Bugatti toto obutí stále testuje a chce vědět, jak moc toho nakonec vydrží. Schopnosti nového Bugatti zatím nejlépe demonstruje jeho rekordní zrychlení z nuly na 400 km/h a zpomalení zpátky na nulu za pouhých 41,96 vteřiny. Ostatně o tom jsme již psali dříve zde.