Původní chatka postavená na základě ojetého Volkswagenu Passat 2.8 V6 Estate 4Motion dostala přes zimu nové vnitřnosti ve formě techniky z Audi RS4. Uvnitř se tedy podle všeho nyní nachází 4,2litrový atmosférický osmiválec o výkonu kolem 420 koní (309 kW).

Obyvatelný příbytek však byl pekelně rychlý již předtím. S dřívějším 2,8litrovým šestiválcem měl Nicks k dispozici 265 koní (195 kW), jelikož tento motor byl navíc vybaven vstřikováním oxidu dusného. Přesto se ale mnoho lidí divilo, když britský chalupář/motorista minulý rok stanovil svůj rychlostní rekord pro „nejrychlejší chatu na světě“ s naměřenými 141,6 km/h.

Automobil cara Mikuláše II. vybavený pásovým podvozkem Adolpha Kégresse.
Teréňáky vznikly nejspíš v Rusku. Jedním z prvních jezdil i Lenin

Už tehdy ale věděl, že chata dokáže více a při neměřených jízdách dosahoval rychlostí kolem 160 km/h. S novým výkonnějším motorem pak schopnosti vozidla otestoval v rámci rychlostních závodů na velšských plážích Pendine Sands.

Nová nejvyšší rychlost pojízdné chaty je tedy 162,5 km/h. „Celou zimu jsem strávil montáží nového motoru a podvozku. Vůbec jsem neměl ponětí, jak rychle pojede – ale jela skvěle. Potěšilo mě to, i kolem těch 160 km/h jela pohodlně,“ řekl Nicks při rozhovoru s BBC.

Nejrychlejší chata na světě.
Sen chalupářů. Nadšenec si z VW postavil pojízdnou chatku, jezdí až 160 km/h

Doufáme, že rychlostní rekord někdo natočil či nám přímo Nicks zanedlouho ukáže palubní záběry z jízdy. Upalovat přes 160 km/h v chatě, to se přece jen tak nevidí.

O vzniku kuriózního vozidla jsme ostatně psali už dříve. Více najdete na odkazu výše.