Při návrhu nové pneumatiky se Bridgestone prý obrátil přímo na zákazníky a dotazoval se na jejich požadavky a očekávání. Více než 25 000 spotřebitelů v celkem šesti zemích se shodlo na tom, že je pro ně nejdůležitější zejména ovladatelnost a zkrácení brzdné dráhy na mokré vozovce.

Na mokru jako na suchu

V tomto ohledu se Bridgestone opravdu činil. Nová pneumatika má změněné lamelování dezénu a běhoun z inovované směsi, obsahující vyšší podíl siliky a polymeru NanoPro-Tech.

V porovnání s hlavními konkurenty v od Continental, Michelin a GoodYear, dopadla Turanza T005 nejlépe při testech na mokré vozovce. Podle testu TÜV má T005 nejkratší brzdnou dráhu na mokru a přilnavost je lepší oproti konkurentům o 6 %.

Graham Hargrave a Jonathan Wilson pracující na ACCT.
Britové vyvíjejí technologii, která by mohla zachránit naftové motory

Schopnosti na zmoklé vozovce jsem mohl vyzkoušet na vlastní kůži a to jak při ostré zatáčce na pokropeném zkušebním „kruháči“, tak v simulované aquaplaningové vaně. I ve vysoké vrstvě vody si testovací Golf a Mercedes třídy E zachovávaly jistotu a ani při hrubším zacházení nepřestávaly pneumatiky odvalovat.

Problémem nebylo „panické“ puštění plynu a přenesení hmotnosti na přední nápravu, náhlé zatočení, ale ani prudké zabrzdění.

Co se týče štítkových hodnot, Turanza T005 se ve všech rozměrech pyšní „áčkovým“ indexem přilnavosti na mokru. Index valivého odporu má potom u většiny rozměrů písmeno „B“.

Delší životnost

Vedle přilnavosti na mokru si zákazníci dále žádali také delší životnost. Turanza T005 se tedy oproti předchůdci zlepšila o plných 11 %. A ačkoliv nelze výdrž pneumatiky v kilometrech jednoznačně stanovit, mělo by obutí bez větších problémů vydržet kolem čtyřiceti tisíc kilometrů, což jsou při průměrném nájezdu 20 000 za rok přibližně čtyři letní sezóny.

Volkswagen Polo.
TEST: Volkswagen Polo dospěl. Už je z něj skoro Golf

Aktuálně je Turanza T005 nabízena v rozměrech od 15 do 19 palců, ovšem postupem času se katalog ještě významně rozšíří. Turanza tak pokryje kompletní trh standardních touring pneumatik od 14 do 21 palců a v nabídce nahradí stávající modelové řady Dueler a Ecopia. Zároveň přibyde i Turanza T005 s loni představenou dojezdovou technologií DriveGuard.