O Quantumu GP700 nyní vytvořil reportáž YouTube kanál Barcroft Cars, který často natáčí o šílených stavbách nadšenců do aut po celém světě. Video můžete shlédnout níže.

Výtvor Australana Jeffa Davida přitom do kategorie šílených staveb padne naprosto skvěle. Jak se totiž ukazuje, pokud máte vhodný obnos peněz, plno volného času a nějaké zkušenosti z automobilového průmyslu, můžete si ve vlastní dílně postavit i bestii s poměrem výkonu a hmotnosti 1:1.

Ilustrační obrázek.
V americkém Oregonu si lidé poprvé smí sami natankovat auta. A někteří se bouří

Originální Ariel Atom je už od základu šíleným vozítkem, které můžete nazvat „splašeným lešením na kolech s třístovkou koní“. David chtěl ale ze základu Atomu vydolovat ještě více a začal proto standardně kompletním odstrojením rámu vozu, aby mohl začít takzvaně na čistém papíře.

Atomu poté vytvořil zbrusu novou aerodynamickou karoserií z karbonu, již doplňuje upravený přední spoiler původem z Formule 3 a obdobně masivní křídlo na zádi. K základu bylo přidáno i originálně navržené push-rod zavěšení kol, na němž David pracoval roky před spuštěním samotného projektu.

Přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,4 litru od Hondy, který byl od začátku v Atomu, David převrtal na 2,7 litru, vybavil řadou nových odolnějších dílů a hlavně, rozhodl se ho přeplňovat hned dvojicí kompresorů. Díky tomu se postupně dostal od standardních 300 koní (221 kW) na dnešních 700 koní (515 kW). Na zadní kola přenáší výkon nová schopnější šestistupňová sekvenční převodovka.

Billie Standley na svém Harleyi.
VIDEO: Motorkáře pohřbili i s milovaným Harleyem. Dostal prosklenou „rakev“

Dynamika Quantumu je i díky celkové hmotnosti jen 700 kg úžasná. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne vůz za 2,6 vteřiny (o 2 setiny rychleji než původní Atom) a maximální rychlosti dosáhne při 320 km/h. Teoreticky pak už v rychlosti 280 km/h vytváří tolik aerodynamického přítlaku, že by dokázal jezdit hlavou dolů.

Zajímavostí je, že projekt by nebylo možné dokončit, kdyby David neměl tak ochotnou a chápající ženu. Australan dal totiž do projektu všechno a vůz stavěl dva roky, skoro každý den od půl šesté ráno do sedmi večer. Podle všeho nad autem strávil celkem 1800 hodin a vložil do stavby v přepočtu kolem 6,4 milionu korun, včetně ceny Atomu, který tehdy vyšel asi na 1,4 milionu korun.  

Přestože je Quantum GP700 postaven v dílně jednoho nadšence, jedná se o vážně profesionálně odvedenou práci. Tvůrce se dokonce zapověděl, že v případě zájmu by klidně rozjel stavbu druhého kusu. Pokud bude samozřejmě dotyčný zájemce ochotný zaplatit. Cenu přitom David odhaduje na 700 tisíc amerických dolarů, tedy asi 14,9 milionu korun. Holt kvalitní práce něco stojí.

Zdroj: Youtube