Aktuální statistika za rok 2016, která hodnotí už i vozy z roku výroby 2014, má však jeden drobný problém. Jak lze vidět v přiložených žebříčcích, zpravidla nejlepší zelené známky a nejnižší poruchovost vychází u modelů prémiových značek.

Prémiovky berte s rezervou

Zejména se jedná o „velkou německou trojku" v podobě Audi, BMW a Mercedesu.

Špičkové výsledky ve statistice ovšem nejsou dány neprůstřelnou spolehlivostí prémiových aut, ale zejména faktem, že většina řidičů využívá při problémech asistenční služby samotných automobilek - nikoli asistence od ADACu. Tyto zásahy u porouchaných vozů se potom samozřejmě nestanou součástí statistik.

Že prémiová auta nejsou "neprůstřelná", naznačují ostatně čísla u těch samých značek, jen u modelů, které byly registrovány dříve. Tam je najednou poruchovost výrazně vyšší. Důvodem je právě skutečnost, že u starších vozů luxusních značek už (často noví) majitelé nevyužívají asistenční služby zprostředkované automobilkou při prodeji nového auta.

Čtěte také: Jak dbát o své auto? O těchto 10 věcí byste se měli starat. I když jste lajdák

Některá auta naopak silně propadla.

V malých autech se například nedařilo modelu Hyundai i20, jenž zaznamenal u vozů z roku 2014 poruchovost 11,9 % na 1000 aut.

Nejhůř dopadl Qashqai

Mezi nejnovějšími vozy je červenou známkou dále označen také Fiat 500 (11,5 %), Opel Insignia (13,3 %), Fiat Ducato (17,5 %) a vůbec nejhůře mezi auty uvedenými do provozu v roce 2014 dopadl Nissan Qashqai s 23,7 %.

Našince bude samozřejmě nejvíce zajímat, jak si v oblasti spolehlivosti vedly zánovní vozy Škoda. Je dobrou zprávou, že se žádný z vozů tuzemské automobilky nevyšplhal poruchovostí nad 5% hranici a všechny modely lze tedy považovat za spolehlivé.

Čtěte také: Víte, kdy se vyplatí auto s naftovým motorem? Spočítejte si to

Co se rozložení samotných závad týče, největší podíl, konkrétně 39 %, připadl problémům s akumulátorem, kdy vůz zkrátka nenastartuje.

Druhým nejčetnějším problémem jsou poruchy pohonného ústrojí, podvozků a brzd, mající na svědomí 13,5 % výjezdů. V 13,3 % je dále na vině elektronika motoru a v 10,8 % elektroinstalace celkově.

Pochopitelně lze řadě problémů předcházet zejména dobrou údržbou, ovšem statistika je zajímavá právě v tom, že ukazuje četnost závad relativně zánovních vozů z roku 2014. Na nich se špatná údržba ještě nemá šanci podepsat.

Detailní výsledky najdete v galerii. Tabulky přitom ukazují, kolik procent aut (na 1000 vozů) z daného roku výroby mělo problém či poruchu, že k němu musela vyjet asistenční služba. V přehledech najdete vozy, které byly do provozu registrovány od roku 2007 do roku 2014.