Z Audi Q3 vyrostlo skvělé SUV. Řídili jsme ho na silnicích v Tyrolsku

Z malého nepraktického auta se v jeho nové generaci stalo plnohodnotné SUV, které konečně může posloužit i jako první auto do rodiny. Kromě zvětšení všech rozměrů navíc dostalo nápadný design po vzoru velké Audi Q8. Jak novinka jezdí jsme zjišťovali v okolí alpského Brixenu.

28.9.2018 Jan Markovič
Audi Q3
Zdroj: Audi

Audi Q3 je konečně pořádné SUV. To je hlavní pocit, který jsme si odvezli z mezinárodní novinářské prezentace druhé generace tohoto modelu. Však se stačí podívat do tabulky s rozměry. Auto je nyní dlouhé 4485 mm, což je o téměř 10 centimetrů víc než jeho předchozí generace. Je také téměř o dva centimetry širší a o kousek nižší. Hlavní roli ale hraje rozvor, který se natáhl o 77 milimetrů. To znamená, že inženýři dokonce mohli vestavět variabilní interiér se zadními sedadly, které je možné posouvat v rozpětí 15 centimetrů. Můžete tak udělat prostor po zavazadla nebo lidi, podle toho, kdo nebo co to potřebuje víc.

Díky tomu jsme také vyzkoušeli to, co se v minulé generaci zdálo být téměř nemožné. S výškou 192 cm jsme si takzvaně „sedli za sebe“, neboli jsme přední sedadlo nastavili do správné polohy a pak se za něj vešli dozadu. Prostor navíc je tu cítit okamžitě. Totéž platí ale i o kufru. S kapacitou 530 litrů má o 70 víc než minulý model. Jediným nehezkým detailem je snad plastové plato kufru na šňůrkách, což připomíná levná asijská auta.

Audi Q3

Audi v rámci svého známého přístupu ke vzhledu svých vozů unifikuje modely Q dohromady. Nová Q3 tak silně připomíná další letošní novinku, nejdražší SUV v nabídce značky, tedy Audi Q8. Je to patrné na masivní masce chladiče, velkých krásných kolech nebo na LED světlometech. Přibyly ale i nové linky, třeba nápadná zvlněná „přímka“ rozšiřující opticky ponton vozu, či další lomení na přední kapotě. Vše završují nápadné barvy, takže novou Q3 nemusíte potkat jen v obligátní stříbrné, ale konečně se dočká i sytě modré nebo oranžové barvy.

Kabina vozu působí podobně skleněným dojmem jako u modelů Q8, A8 nebo A7. Můžete si do ní objednat virtuální kokpit místo klasických budíků. Lesklý displej zábavního systému MMI má stejné prostředí jako u velkých modelů. Na rozdíl od nich ale není vybaven funkcí haptické odezvy, kdy by po stisknutí plochy na displeji obrazovka zavibrovala do bříška prstu. Je to proto, že Q3 má klasické tlačítkové ovládání klimatizace a haptická odezva u velkých modelů byla primárně zaměřena právě na klimatizaci. Co ale zůstává, je nutnost neustále obrazovku otírat od otisků prstů.

Na čem stojí?

Audi Q3 s příčně uloženými pohonnými jednotkami využívá koncernové klasické platformy MQB, na rozdíl třeba od větší Audi Q5, která používá MLB Evo a má tak motory podélně uložené. Na prezentaci se ukázala s naftovým čtyřválcem 35 TDI, což je dvoulitr. Byl kombinovaný s manuální převodovkou (to je na Audi velmi nezvyklé) a má výkon 150 koní. Stejný výkon má i benzinová jedna-pětka, ta už se ale stejně jako zbytek motorů předváděla se sedmistupňovým automatem S tronic. Pak byly k dispozici dva dvoulitry TFSI o výkonech 190 a 230 koní.

K prvnímu svezení po klikatých silničkách nad Brixenem s malebnými výhledy, ale i německými důchodci, kteří se plouží v zatáčkách a vytváří tak za sebou kolony netrpělivých řidičů, jsme si vybrali nejsilnější benzinový motor. K němu nešlo mít zásadnějších výhrad, z hlediska zvukového komfortu jde o první třídu.

Výkon 230 koní by měl být dostatečný, navíc jednotka pěkně „táhne“ v celém spektru otáček. Má to ale háček. Je jím převodovka. Zdálo se, že se snaží tak trochu sabotovat jízdu. Pokud v komfortním režimu šlápnete na plyn, musíte čekat asi vteřinu nebo dvě, než podřadí. Váhala i ve sportovním módu. Zbyla tedy jediná možnost – řadit páčkami pod volantem, to pak bylo vše v pořádku. Po vrácení vozu hovořili zástupci značky lehce vyhýbavě, ale zdá se, že automat prošel úpravou, aby lépe vyhovoval nové emisní normě Euro 6c, která začala platit od září.

Audi Q3

Audi nicméně laxnost automatu vynahrazuje takřka perfektním nastavením svého podvozku. Budoucí majitel si může připlatit za nastavitelné tlumiče. Drtivá většina verzí má také pohon všech kol Quattro, i když oproti větší Audi Q5 jde o jednoduchý systém s mezinápravovou spojkou typu Haldex. To ale pro tento druh vozu bohatě stačí. Řízení pak i přes aktivnější posilovač umí vtáhnout do hry. Q3 nám tak udělalo překvapivě radost i v zatáčkách. Vzhledem k profilu trasy i hustoty provozu ale bylo brzy například na to, abychom hodnotili spotřebu. Stejně tak komfort může být jiný na českých rozbitých silnicích.

Audi Q3 je ve své druhé generaci výrazně lepší snad po všech stránkách. Vzhledem k tomu, že odcházející patřila mezi velmi dobře prodávané vozy (například loni byla po Q7 druhým nejprodávanějším SUV Audi na českém trhu), lze novince věštit dobrou budoucnost. České ceny by měly být zveřejněny ještě během letošního podzimu, víceméně ale budou kopírovat ty německé. Proto se dá odhadnout i základní cena. Ta podle našich informací bude okolo 670 tisíc korun.

Technické údaje a hodnocení Audi Q3 45 TFSI

+ prostor v interiéru
+ nápadný design
+ dobré jízdní vlastnosti
- sabotáž od automatu
- dají se očekávat vysoké ceny za příplatky
motor zážehový čtyřválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly
objem 1984 cm3
max. výkony 169 kW (230 koní) v 5000-6700 ot/min
max. točivý moment 350 Nm při 1500-4400 ot/min
převodovka automatická, sedmistupňová
max. rychlost 233 km/h
zrychlení 0-100 km/h 6,3 s
kombinovaná spotřeba zatím se neudává
délka 4484 mm
šířka 1856 mm
výška 1616 mm
rozvor 2680 mm
pohotovostní hmotnost 1695 kg
zavazadlový prostor 530 l
objem nádrže 60 / 1525 l
cena od dosud nebyla stanovena
28.9.2018 Jan Markovič
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×