TEST: Trochu SUV, trochu MPV. Nový Opel Crossland X je docela šikovný kříženec

Německý sourozenec Citroënu C3 Aircross a Peugeotu 2008 chce obhájit své místo pod sluncem vedle podobně koncipovaného i rozměrově blízkého Opelu Mokka. Nový Crossland X přitom sází na jednodušší konstrukci a praktičtější kabinu, o moc více od něj ale nečekejte.

11.9.2017 Jan Zajíc
Opel Crossland X.
Zdroj: Jan Zajíc

Vypustit škodnou do revíru konkurence a následně uspět, to nepochybně zahřeje u srdíčka každou automobilku. Co ale v případě, když má novinka namířeno tak trochu i do vlastních řad? Že se to stát nemůže? Že přeci všude pracuje spousta chytrých lidiček odpovědných za strategické plánování?

Tak se pojďme podívat na nepřímého nástupce praktického a šikovného minivanu Meriva, který bude bez diskuse krást Opelu ve vlastním kurníku zájemce o zhruba stejně velkou Mokku X (Crossland X je o 6 cm kratší).

Opel tedy tvrdí, že se tak nestane, argumentuje mnoha různými způsoby a uzavírá to konstatováním, že k bratrovražednému boji zkrátka nedojde. Pravdou ale je, že jasný průnik mezi oběma vozy existuje, ačkoli nový model zůstane bez čtyřkolky, výkonnějších motorů a má být jakousi rozumnější a levnější alternativou při výběru kompaktního SUV.

Němec s francouzským pasem

Crossland X je každopádně poměrně logickou reakcí na stoupající poptávku po crossoverech a současně reflektuje opadající zájem o MPV. Navíc, řekněme si to na rovinu, Meriva kromě svých zadních dveří žádnou revoluci nespustila. I to je koneckonců jeden z hlavních důvodů, proč se odporoučí bez přímé náhrady.

Ale zpátky ke Crosslandu. Tohle auto má kořeny ve Francii a to docela hluboké. Vzniklo ve spolupráci s koncernem PSA ještě v době, kdy Opel patřil General Motors a Peugeot s Citroënem chodily pouze na námluvy. A dlužno dostat, že pro galskou stranu dopadly nadmíru úspěšné. Kromě designu totiž tohle auto moc německé není.

Opel Crossland X.

Stojí na platformě nového Citroënu C3 Aircross a sesterského Peugeotu 2008 a francouzské má i všechny motory s převodovkami. Co to pro zákazníka znamená, je nasnadě, než se k tomu ale dostaneme, pojďme si svižně probrat, jak tohle auto vypadá a co nabízí v interiéru.

Pokud bych měl své povídání zkrátit na nejnutnější minimum, řekl bych, že tady máme typický současný Opel, byť na „cizích“ základech. Kombinuje detaily Insignie (tvar předních světel), Mokky (silueta a vyšší stavba), městského mini Adam (opticky plovoucí zadní, kontrastně zbarvené sloupky) a nakonec i jiných modelů, třeba už kvůli těm typickým bočním prolisům na bocích.

Jako celek to nepůsobí špatně, nicméně relativně úzká, zaoblená a vysoká karoserie s kratičkou kapotou dělá trochu dojem neohrabaného knedlíku, i když realita na silnici, respektive za volantem tak špatná není.

Variabilnější za příplatek

Ačkoli je Crossland ve srovnání s Mokkou nepatrně menší, uvnitř docela sympaticky kouzlí s prostorem a minimálně na předních sedadlech nebudou strádat ani ti nejvyšší. Tlustější „áčkové“ sloupky poněkud znesnadňují výhled šikmo vpřed, tragédie to ale i kvůli chytře ukotveným vnějším zpětným zrcátkám není.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
11.9.2017 Jan Zajíc
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×