TEST: Nový Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii. Kufr má skoro stejný, co dál?

Rok 2017 u automobilky Hyundai patří modelu i30. Na jeho začátku se nejprve začal prodávat pětidveřový hatchback a před několika dny přišla řada i na praktičtější kombík. Kromě toho Hyundai už stihl představit také další dvě verze, k jejich uvedení na trh však dojde až později.

Hyundai i30 kombi.
Zdroj: Stanislav Švarc

Konkrétně jde o ostrou i30 N a liftback jménem i30 Fastback.

Čerstvou novinkou u prodejců je ale zmíněný kombík. A i od něj, stejně jako od klasického hatchbacku, si české zastoupení automobilky (které novinku sebevědomě popisuje jako "nejlepší český kombík všech dob"; a když do něj nepřesednete, je to "vaše škoda") slibuje hodně.

V pořadí celkově už třetí generace modelu i30 má v tomto směru skutečně laťku docela vysoko. Hyundai i30 byl loni dokonce nejprodávanější "neškodovkou" v Česku, vůz vyráběný v Nošovicích byl po Octavii, Rapidu, Fabii a Superbu pátým nejoblíbenějším autem.

Hned na úvod se sluší také připomenout, že nová "třicítka" pro mě není úplnou neznámou, už v únoru jsem zkoušel hatchback s přeplňovaným litrovým tříválcem. Kombík je pochopitelně v mnohém kratší verzi podobný.

Začněme ale tím, co je jinak a co je u kombi nejdůležitější. Ano, kufrem. Hyundai si v tomto směru mezigeneračně výrazně polepšil, základní objem totiž narostl z 528 litrů na 602 litrů, což je o pouhých 8 litrů méně, než kolik poskytuje Škoda Octavia Combi, tedy nejoblíbenější český kombík.

S šikovným kufrem…

Zajímavé je, že "třicítce" na takový objem stačí i o dost kratší celková délka karoserie, jak ostatně ukazuje tato tabulka:

Nový Hyundai i30 kombi: Srovnání s předchozí generací a se Škodou Octavia Combi
Nový Hyundai i30 kombi Předchozí Hyundai i30 kombi Škoda Octavia Combi
délka 4585 mm 4485 mm 4659 mm
šířka 1795 mm 1780 mm 1814 mm
výška 1465 mm 1495 mm 1463 mm
rozvor 2650 mm 2650 mm 2686 mm
objem zavazadlového prostoru - základní 602 l 528 l 610 l
objem zavazadlového prostoru - maximální 1650 l 1642 l 1740 l

Nejde ale jen o velikost, zavazadlový prostor v i30 je i šikovně vymyšlený. Pod podlahou se například skrývají docela velké přihrádky (pod nimi je ještě rezerva), kam naskládáte spoustu věcí - a ty pak během jízdy nebudou "rajzovat" sem a tam. Kufr má také příjemně nízkou nakládací hranu a jeho dno po sklopení zadních opěradel tvoří dlouhou plochu, která sice není zcela rovná, ale zato je bez schodu.

Testované auto navíc bylo vybaveno příplatkovými kolejnicemi s posuvnou přepážkou. Šikovné. Zato mě příliš neoslnila "hloubka" kufru, tedy prostor mezi podlahou a roletou v kufru.

Hyundai i30 kombi.

Kromě dvojitého dna, pod nímž se ukrývá zmíněný organizér, na tom má vinu i elegantní tvar zádi. Hyundai totiž vsadil na moderní svažující se záď, která sice vypadá fešácky, ale současně snižuje vertikální využitelnost zavazadelníku.

… a "uklizeným" interiérem

Delší záď pak má kromě větší praktičnosti ještě jeden zajímavý přínos. V kombíku je ve srovnání s hatchbackem víc místa nad zadními sedadly, s prostorem v podelném směru se ale bohužel nic nezměnilo. I i30 kombi tak v tomto ohledu mezi rivaly nevyčnívá a cestující s výškou nad 185 centimetrů už budou na zadních sedadlech bojovat s místem pro kolena. Zadní lavice (dělená v poměru 60:40) kromě toho uspokojí jen dva dospělé pasažéry, prostřední místo je totiž spíš nouzové.

Zatímco kufrem se na Octavii i30 opravdu dotahuje, prostorem na zadních sedadlech nikoli.

Potěší zato množství odkládacích schránek různých velikostí a tvarů, zvlášť přihrádky ve dveřích jsou skvělé.

Na první pohled upoutá "uklizená" palubní deska. V i30 ubylo tlačítek a dorazila přehlednější architektura a jednodušší tvary, dotykový displej infotainmentu je nově umístěn na vrchní části středového panelu (v předchozí generaci do něj byl integrován).

V testovaném autě byl ten největší, samozřejmě příplatkový. Má úhlopříčku osm palců, levnější verze má jinak displej s pětipalcovou úhlopříčkou a nejlevnější varianty dotykovou obrazovku nemají.

Hyundai i30 kombi.

Zatím mám však zkušenost jen s nejdražším řešením. A to je fajn. Díky vyšší poloze je obrazovka víc na očích, není třeba kvůli ní klopit zrak, což je rozhodně přínos. Líbil se mi také samotný infotainment, který má přehledné a svižné prostředí s hezkou a praktickou grafikou. Spolehlivě funguje i propojení s chytrým telefonem.

Stejně tak oceňuji, že Hyundai i přes výše zmíněný "úklid" v autě ponechal fyzické ovladače a tlačítka. I díky tomu je ovládání snadné a rychlé. Dobrý dojem z kabiny pak podtrhují i kvalitnější materiály, dobré zpracování, povedená sedadla, příjemně tvarovaný volant či přehledný přístrojový panel s novým grafickým stylem.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×