TEST: BMW 640d xDrive Gran Turismo je praktické „gétéčko" s úžasným dieselem

Na poli bavorských hrošíků s přídomkem GT došlo k menším škatulatům. Řada 5 GT ukončila svou kariéru, něco zhubla a coby uhlazenější, ale stále stejně praktický kočár, se vrátila coby řada 6 GT (Gran Turismo). Přijde vám šachování s názvoslovím trochu matoucí? Podstatné je, že tu máme ve všech ohledech lepší auto.

BMW 640d xDrive Gran Turismo.
Zdroj: Dominik Valášek

Výrazně podstatnější než název je tady fakt, že auto, které přede mnou stojí, má výrazně atletičtější výraz než starší „pětkové“ GT. To totiž působilo poněkud ohromným, nabobtnalým dojmem a až příliš zde vystupovala vysoká linie oken a zavalitá záď. Nová šestka, aniž by byla fakticky menší, vypadá o velký kus elegantněji. Záď je opticky hladší a hubenější, boční linie oken není tolik disproporční a suma sumárum je výsledek prostě hezčí.

Přitom ale pořád dostanete značný kus auta a to ve všech ohledech. Na délku měří šestka s GT karoserií 5091 mm, šířka činí 1902 mm a výška 1538 mm. Do kufru se při základním postavení sedadel narve hned 610 litrů zavazadel a obrovské víko, které jezdí nahoru a dolů elektricky, poskytuje zcela nerušený přístup. Marně potom vzpomínám, zda jsem ještě někde viděl podlážku kufru, vybavenou vlastní hydraulickou vzpěrou.

Doma se pohodlněji neposadíte

Uvnitř interiéru, obaleném v mém případě kávově hnědou kůží, se projevuje základ v platformě sedmičkové řady. Místa pro zadní pasažéry je přímo obrovské množství, takže ani sebevětší postavy nezažijí nedostatek. Vlastně mě i trochu mrzelo, že budu muset strávit týden vpředu na místě řidiče, ale to jen do doby, než jsem objevil taje a funkce předních sedadel.

Dvě kožená křesla mají elektrickou stehenní opěrku, bederní opěrku, dofukovací bočnice, nastavitelné „lámání“ opěráku, polohovatelnou opěrku hlavy a poskytují jedno z nejlepších posezení, jaké lze v autě zažít. Za volant si lze sednout pochopitelně do nízké, přirozené pozice a naprostou samozřejmostí je i zpracování interiéru zcela bez výhrad. Ať už z hlediska materiálů nebo ergonomie, nenašel jsem za týden nic, co by mi byť jen trochu vadilo.

Moc toho nelze vytknout ani v oblasti infotainmentu a palubních systémů. Poslední verze systému iDrive funguje skvěle, intuitivně se ovládá skrze otočný ovladač či dotykový displej a inteligentně spolupracuje s celodigitálními budíky a s head-up displejem.

Vlastně jednu výtku bych tu možná našel, a sice ovládání pohybovými gesty. Mávání rukou před obrazovkou, které má vyvolat různé funkce, disponuje poněkud sporadickou odezvou a vždy jsem si raději našel příslušné tlačítko nebo kolečko na volantu.

Měchy vládnou rozbité silnici

Vnitřním komfortem hýčká šestkové GT svoje pasažéry s nebývalou láskyplností a nejinak je tomu i po stránce jízdního komfortu. Pokud v konfigurátoru zaškrtnete kompletní vzduchový podvozek (což byste rozhodně měli udělat), jede šestka na vzduchových vacích místo ocelových pružin. To znamená jednak nastavitelnou světlou výšku a automatické udržování výšky nezávisle na zatížení, ale hlavně brilantně pohodlné zavěšení.

Vlastně jediná nástraha, schopná vyvést podvozek z míry, spočívá ve výrazných příčných prazích. Jedná se o vlastnost společnou pro všechny vzduchové podvozky a v tu chvíli se od kol přenese o něco větší rána. Je ovšem na místě zmínit, že posádka tuto situaci pozná jen jako trošku slyšitelnější „ducnutí“. Za všech běžných okolností je totiž podvozek naprosto klidný, a to i když je silnice sebevíc rozmlácená.

Na druhou stranu však stačí přepnout do sportovního režimu a charakter celého auta se rázně změní.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×