Dokud nenarazíte na přední část, je zevnějšek Octavie po faceliftu prakticky stejný jako dosud. Jen zkušené oko umí rozeznat decentní změny v zadních světlometech, které mohou být osazeny výhradně LED technologií.

Rozšířené zadní nápravy, mající až o 30 milimetrů širší rozchod, potom zaručují, že jsou zadní kola blíže povrchu karoserie a s vozem tak lépe „lícují".

Jak je to tedy s těmi světly?

Nemá však cenu chodit kolem horké kaše, hlavní změny v designu se odehrály v přední části karoserie. Je zde nový nárazník, díky kterému Octavia nepatrně narostla do délky, nová kapota, jiná maska chladiče a potom samozřejmě ony zmíněné světlomety.

Ať už byly vaše první reakce na nové lampy jakékoliv, novému ztvárnění přídi nelze upřít, že dělá Octavii svou a charakteristickou.

Škoda Octavia.Zdroj: Dominik Valášek

Až dosud byla totiž Octavia tak trochu šedou myší. Vozem, jenž designem nijak nevyčníval. To se ale s novými světly změnilo a po prvním živém setkání musím za sebe podotknout, že jí nový vzhled dokonce i sluší.

Chápu, že konzervativnější zákazníky může nové pojetí vyvést z míry, ale pokrok zkrátka musí být - a to i v designu.

Co změny v interiéru?

Všechny základní prvky sice zůstaly na svých místech, ale přece došlo k několika větším či menším změnám. Tou patrně největší jsou displeje infotainmentu usazené uprostřed palubní desky. Obrazovka navíc může být ztvárněna v jednolitě skleněném designu.

Čtěte také: Omlazená Škoda Octavia podražila. Má ale bohatší základní výbavu

Zejména jedná-li se o největší systém Columbus s úhlopříčkou 23 centimetrů, vypadá nové řešení vskutku elegantně. Zároveň je ale jasné, že nová dotyková tlačítka zkrátka nenahradí ta stará, fyzická, která nevyžadovala tolik pozornosti.

Každopádně co se rychlosti a intuitivnosti systému týče, zde nelze mít výhrad. Sympatické také je, že displej nijak přehnaně nepřitahuje otisky prstů.

Další novinkou je třeba možnost objednat si tenké LED proužky ambientního osvětlení s nastavitelnou barvou i intenzitou, vsazené do dekorů dveří a palubní desky.

Škoda Octavia.Zdroj: Dominik Valášek

Souběžně s nimi se uvnitř interiéru objevují i nové prvky z rodiny „Simply clever". Deštníky pod sedadlem a příplatkové držáky na tablety pro zadní cestující tu byly už před faceliftem, ale zajímavostí jsou třeba nápojové držáky, do jejichž dna zapadne dno PET lahve a tu potom lze otevřít jednou rukou. Příjemná je i odnímatelná svítilna v kufru kombíku. A potěší také třeba příplatkové vyhřívání volantu.

Modernizovaná Octavia dále dostala systémy upozorňující na vozidla v mrtvém úhlu a také na provoz za vozem při vyjíždění z parkovacího místa. A novinkou je asistent pro manévrování s přívěsem, který se ovládá pomocí páčky od zpětných zrcátek.

A zmínit musím i zavazadlový prostor - objemy 590 litrů pro liftback a 610 litrů pro kombi zůstaly největší ve třídě. Volitelně jsou pro kombík k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

Jaké jsou k dispozici motory?

Vybírat lze z nabídky sedmi motorizací - všechny jsou přitom přeplňované. Paleta v případě zážehových jednotek sahá od nejmenšího tříválce 1.0 TSI o výkonu 115 koní (85 kW) přes 1.4 TSI (110 kW/150 k) po 1.8 TSI (132 kW/180 k).

Naftu spalují turbodiesely 1.6 TDI (85 kW/115 k) a 2.0 TDI - dvoulitr je přitom k dispozici ve verzích se 150 a 184 koňskými silami (110 a 135 kW).

Čtěte také: Omlazená Octavia odhaluje další ceny. Víme, kolik stojí RS a Scout

Alternativní paliva zastupuje čtyřválec 1.4 G-TEC, spalující vedle benzínu i zemní plyn. Všechny motorizace jsou pro náš trh nabízeny v základu se šestistupňovou manuální převodovkou. Jedinou výjimkou je diesel 1.6 TDI s pětistupňovým manuálem.

Ke všem motorizacím lze také přiobjednat příplatkový dvouspojkový automat DSG se sedmi rychlostmi, pouze silnější diesel 2.0 TDI má převodovku šestistupňovou. Pro motory 1.8 TSI a 2.0 TDI nabízí Škoda i pohon všech kol.

Jak teď Octavia jezdí?

Souhrnně by se dalo říci, že se všechny dobré jízdní vlastnosti, které Octavia třetí generace nabízela již od uvedení v roce 2013, přenesly beze zbytku i na její faceliftovanou verzi. 

Zbytek článku si můžete přečíst na našem novém webu o autech Automix.cz. Najdete ho zde.