Do Česka dorazil nový Opel Insignia. Už jsme ho řídili, jaký je?

Opel novou generaci modelu Insignie označuje jako vyzyvatele prémiové třídy. Novinka přináší nové technologie, nové motory, lepší prostornost, ale také výrazné snížení hmotnosti. A už jsme měli možnost také vyzkoušet, jak jezdí.

Opel Insignia.
Zdroj: Dominik Valášek

Jen pro připomenutí, díky vysokopevnostní oceli se Opelu podařilo srazit 60 kilogramů hmotnosti jen na samotné karoserii. V závislosti na výbavě a motorizaci umí být pětidveřový liftback Grand Sport až o 175 kilogramů lehčí, než předchozí generace, v případě kombíku Sports Tourer to potom dělá až 200 kilogramů.

Čtěte také: Nová Insignia oficiálně: Vlajková loď Opelu do prodeje zamíří v červnu

Insignia rostla více uvnitř než venku

I přes znatelné odlehčení se však celé auto o malý kus zvětšilo a souběžně s tím přibyl také vnitřní prostor. Zadní pasažéři naleznou o 25 milimetrů více místa pro kolena a polepší si i na šířku v oblasti ramen a stehen. Přitom je ale celý vůz jen o pět centimetrů delší (celkem 4897 mm) a o necelý centimetr širší (1863 mm). Naopak celková výška padla o tři centimetry na 1455 mm a všechna sedadla jsou umístěná níž než dosud.

Vedle prostoru se měnilo také zpracování a uspořádání kabiny, přičemž tyto změny jsou znatelné již po prvním usednutí. Prostor kolem řidiče působí kvalitním dojmem a výbornou novinkou je mimo jiné přístrojový štít, kombinující analogové ukazatele s digitálním displejem rychloměru a palubního počítače.

Infotainment v prostřední části palubní desky je vkusně zasazen do leskle černého štítu a samotný systém funguje rychle a bez zádrhelů.

Naftový dvoulitr spíše s automatem

V rámci prvního testování jsem měl k dispozici pouze verzi se vznětovým dvoulitrem 2.0 CDTI opatřeným šestistupňovou manuální převodovkou. Motor o výkonu 170 koní (125 kW) a točivém momentu 400 Nm solidně táhne ve středních otáčkách, kde má dostatek síly i na svižnější předjetí. Přitom ale zabírá ještě před dvěma tisíci otáček a sílu začne ztrácet až okolo čtyř tisíc otáček.

Čtěte také: Řídili jsme Alfu Romeo Stelvio, první SUV značky. Jako SUV ale nejezdí…

Snad jen řazení by zasloužilo trochu přesnější zapadání jednotlivých rychlostí, nicméně k dieselovému agregátu se stejně asi bude víc hodit osmistupňový automat, který je u Opelu úplnou novinkou.

Tím nejpříjemnějším překvapením je ovšem podvozek. Již za velmi rozumných 26 tisíc korun lze vůz vybavit adaptivním odpružením Flex Ride, nabízejícím tři režimy: komfortní Tour, dále "normální" režim a sportovně laděný Sport.

Adaptivní podvozek aneb tři auta v jednom

Přepínání mezi jednotlivými módy je na jízdě výrazně znát a citelně mění charakter auta. Zatímco v „Tour" se z Insignie stává plavný dálniční křižník, který i velmi rozbitou silnici vyžehlí „do ztracena", střední režim znamená příjemně jistou a přitom stále komfortní jízdu.

Již řečené rapidní odlehčení je nejvíce znát v nastavení podvozku „Sport". Právě tehdy se totiž omezí náklony karoserie v zatáčkách, vůz začne lépe kopírovat silnici a předvede slušnou úroveň přilnavosti. Při zapnutí sportovního režimu navíc citelně ztuhne elektrický posilovač řízení, čímž se auto lépe a jistěji vede.

Lze si docela dobře představit, že Insignia ve verzi s nejvýkonnějším motorem, tedy s benzínovým dvoulitrem o výkonu 260 koní (191 kW), svého řidiče i slušně pobaví. K nejvýkonnější verzi je navíc automaticky nabízen i pokročilý systém pohonu všech kol, disponující zadním diferenciálem s dvojicí nezávisle ovládaných spojek. Na každé kolo tedy může proudit tolik točivého momentu, kolik je právě potřeba.

Cenově zajímavá nabídka

Obě provedení, jak Insignia Grand Sport, tak i Sports Tourer, lze objednávat již nyní. Výjimkou je zatím pouze zvýšený kombík Country Tourer, který jde do výroby až začátkem září a prodávat se tedy začne na podzim.

Ceny jsou navíc docela příznivé. Insignia začíná na částce 569 900 korun, za kterou lze dostat nejnižší, ale přesto solidně nabitou výbavu Selection (obsahuje například LED denní svícení, rádio s dotykovým displejem, částečně digitální přístrojovku, Bluetooth hadsfree, klimatizaci nebo kožený volant), základní benzínový motor 1.5 Turbo o výkonu 140 (104 kW) koní a manuální převodovku.

První dieselová varianta s motorem 1.6 CDTI o výkonu 110 koní (81 kW) potom vyjde v základní výbavě na 639 900 korun. Příplatek za kombi karoserii je stanoven na 25 000 korun.

Kompletní ceník naleznete zde.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×