Ladění sportovních verzí aut je bez nadsázky alchymie. Audi například od každého svého modelu v provedení RS vyžaduje, aby odváděl stejně dobrou práci jak v běžném každodenním provozu, tak při drsnějším zacházení na závodním okruhu. Zásadní podíl na chování každého auta a na jeho vnímání ze strany řidiče mají přitom pneumatiky. Audi je v tom ohledu nekompromisní: pneumatiky, které si vybere, musejí zvládnout nejen běžné testy, ale i deset kol při maximální rychlosti na legendární trati Nordschleife závodního okruhu Nürburgring. Dokonalá ovladatelnost při sportovní jízdě a vysoká míra přilnavosti k povrchu jsou proto stejně důležité jako pohodlí cestujících, dlouhá životnost a bezpečnost, která zahrnuje také krátkou brzdnou dráhu na suché i na mokré vozovce.

Zdroj: HANKOOK
V případě Audi RS 4 Avant musí pneumatiky Hankook Ventus S1 evo2 zvládnout zrychlení za 4,1 sekundy

Zdroj: HANKOOK
Konstrukce pneumatiky Ventus S1 evo2 využívá technologii ze závodů série DTM

U nového Audi RS 4 Avant musí například pneumatiky zvládnout přenést na asfalt 450 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu. A to už je při hmotnosti 1790 kg pořádná výzva. V praxi to totiž znamená, že auto si musí zachovat dokonalou trakci i během zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Audi proto vsadilo na Hankook Ventus S1 evo², do nichž obouvá podobně výkonné modely TT RS a RS 5 Coupé. Jejich majitelé si Ventus S1 evo² pochvalují jako univerzální „gumu“, která funguje stejně skvěle v běžném provozu i při extrémním zatížení. Předvídatelné chování pneumatiky za všech okolností zajišťuje stupňovité provedení krajních bloků, které se používá při závodech série DTM. Ventus S1 evo² tak zaručuje maximální záběr, vysokou přilnavost a zároveň i kratší brzdnou dráhu po celou dobu své životnosti. Vývojářům společnosti Hankook se navíc podařilo redukovat hluk uvnitř kabiny, který ve vyšších rychlostech obvykle provází jízdu na nízkoprofilových pneumatikách. Využili k tomu vlastní technologie pro tichou jízdu Sound Absorber, která byla doteď běžná spíš u plášťů určených pro SUV. Majitelé sportovních aut obutých do Hankook Ventus S1 evo² si tak můžou užívat nezměněného jízdního komfortu, i když třeba právě soupeří s časem na závodní trati.

Zdroj: HANKOOK
Do pneumatik Hankook obouvá svoje modely také výrobce superlehkých sporťáků Radical