Žlutá fólie na původně bílé karoserii přitom vcelku jasně vypovídá o tom, k jakému účelu vůz sloužil.

Původně taxikářský Roomster byl podle inzerátu, který můžete nalézt zde, uveden do provozu v září roku 2006. Vcelku nedávno tak „oslavil" desáté narozeniny.

Nicméně přes to, že se po Česku pohybují i výrazně starší auta, málokterá mají najeto tolik kilometrů. Nebo je nepřiznávají…

Čtěte také: Tenhle Mercedes ujel už přes milion kilometrů. S jakými náklady?

Nájezd propíraného Roomsteru podle tachometru totiž činí úctyhodných 612 tisíc kilometrů, což je skoro jako na měsíc a zpátky. Opravdu málo aut se takových čísel na počítadle dožije.

Zevnějšek vozu místy vypovídá o tom, že toho Roomster zažil opravdu hodně a osud nebyl vždy milostivý. Karoserie je tu a tam potlučená, na druhou stranu hodně by se dalo zachránit stržením žluté fólie a rozleštěním laku pod ní.

V interiéru to samozřejmě není o moc lepší. Přední sedačky jsou částečně potrhané a prosezené a některé ovládací prvky dostaly opravdu za uši.

Čtěte také: Přitažlivé, ale zrádné. Tohle je pět ojetin, kterým se radši vyhněte

Co se prostoru pod kapotou týče, naftový tříválec (v tomto případě verze s výkonem 51 kW/69 koní) není zrovna jednotkou, u které byste očekávali schopnost absolvovat takto brutální nájezdy. A máte pravdu, podle prodejce totiž není agregát pod kapotou originálním kusem, s nímž Roomster vyjel z továrny. Bližší informace o servisní minulosti bohužel k dispozici prý nejsou.

Cena za takto upřímně opoužívaný vůz je nicméně vcelku adekvátní. Za deset let starého Roomstera dáte pouze 45 tisíc korun, což je hluboko pod standardní cenou ostatních kusů.

Jak takový Roomster po 600 tisících kilometrech jezdí, to bohužel nevíme, nicméně pokud byl po celou dobu pečlivě servisován, mohlo by se jednat o slušného a levného pracanta na „dojetí".