Ne vždy se zadaří. Těmto ojetým škodovkám se raději vyhněte

Auta české značky Škoda na tuzemských silnicích dominují. A škodovka vládne nejen v prodeji nových aut, ale o její vozy je největší zájem i mezi ojetinami. Mladoboleslavská automobilka má v tomto směru velmi dobrou pověst, přesto i v její novodobé historii se odehrálo pár přešlapů.

Škoda Octavia II.
Zdroj: Škoda Auto

Většina těchto přešlapů, ze kterých jsou dnes velmi rizikové ojetiny schopné připravit vám nehezké servisní náklady, úzce souvisí s přešlapy mateřského Volkswagenu. Obecně lze potvrdit, že co se sype u Volkswagenu, sype se i ve Škodě. Na druhou stranu vždycky existuje spolehlivější a mnohdy i lepší alternativa k dané kombinaci modelu a motorizace.

Škoda Superb I 2.5 TDI

O co jde: Začneme rovnou autem, u kterého může být nastalý průšvih (a nastane docela určitě) snad nejdražší. Jedničkový Superb s naftovým šestiválcem 2.5 TDI slibuje spoustu komfortu, kultivovanosti a výborné dynamiky. Navíc s rozumnou spotřebou. Jenže to vše je zároveň vykoupeno mizernou spolehlivostí. Obecně je šestiválec 2.5 TDI v osobních autech koncernu Volkswagen považován za problematický motor.

Škoda Superb I.

Co je špatně: Největší problém spočívá v prodloužených intervalech výměn oleje, které minimálně první majitelé dodržovali. Motor se tak postupně začne zadírat a tento problém se nejprve objeví u vaček. Jen jejich výměna vyjde na balík, ale většinou se po rozebrání objeví i další problémy, takže na celkovou generálku si připravte kolem 50 tisíc. A to jsem ještě nezačal o závadách vstřikování nebo o převodovkách, kterým dává motor pořádně zabrat.

Co místo toho: Když šestiválcového Superba, tak jedině na benzín. Atmosférický motor o objemu 2,8 litru je kultivovaný, dobře jede a jediné, s čím se budete muset smířit, je vyšší spotřeba benzínu a přirozená spotřeba oleje. Jinak se jedná o bytelný motor na dlouhé časy.

Škoda Octavia RS II 2.0 TDI PD

O co jde: Sportovně laděná Octavia RS nabízí šikovný způsob, jak kombinovat rychlost s vysokou užitnou hodnotou. Většina lidí sáhne po naftové verzi, která sice není tak charakterní jako ta benzínová, ale jezdí s nižší spotřebou. A tou se majitelé Octavií obecně docela rádi chlubí… Pozor však na strašáka v podobě šestnáctiventilového dvoulitru se vstřikovacím systémem Piezo-Pumpe-Düse.

Škoda Octavia II RS Combi.

Co je špatně: Jedním problémem jsou samotné vstřiky, které často odchází a stojí velké peníze. Dále jsou problematické filtry pevných částic, ale také dvouhmotové setrvačníky, jejichž opotřebení lze poznat podle dobře známého zvuku „helikoptéry“. Šestnáct ventilů navíc znamenalo i strukturálně oslabenou hlavu motoru, náchylnou na praskání.

Co místo toho: Co se týče dvojkové Octavie RS před faceliftem, jedinou rozumnou volbou je benzínová varianta, která je vybavena výkonnějším motorem 2.0 TFSI se stále rozumnou spotřebou a dobrou spolehlivostí. Případně se vyplatí připlatit za auto po faceliftu, kde už naftová varianta dostala motor se vstřikováním common rail.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×