Přitažlivé, ale zrádné. Tohle je pět ojetin, kterým se radši vyhněte

Při výběru dostupné ojetiny lze narazit na mnoho spolehlivých aut. Jenže taky se můžete docela snadno spálit.

Volkswagen Passat.
Zdroj: Volkswagen

Spolehlivé či nespolehlivé – to je, oč při výběru ojetého vozu běží. I když mluvit zcela obecně o spolehlivosti konkrétních aut jednoduše nejde.

Máme totiž před sebou mnoho proměnných faktorů, které se podílejí na konečném stavu vozidla – jak bylo s autem dříve zacházeno, odolnost techniky vůči času, pravidelnost údržby… A roli hrají také jednotlivé typy modelů, jejich motorizace a ročníky.

Čtěte také: PŘEHLED: Nejlevnější nová auta s dieselem. Žebříček drtí Dacie

Některá ojetá auta tak mohou být celkově dobrá, možná až výborná, ale najdou se mezi nimi konkrétní výjimky, jež hází špatné světlo třeba na celou modelovou řadu. Na některé typické zástupce "černých ovcí" jsme se zaměřili.

Čtěte také: PŘEHLED: Nejúspornější auta na trhu. Za kolik jezdí nejlepší?

Prohlédnout si tak můžete pět na první pohled zajímavých ojetin, které se chlubí i poměrně atraktivní cenou, jejich koupě vám ale může způsobit neklidné spaní. A brzy se podíváme na dalších pět, je totiž bohužel z čeho vybírat.

BMW X6 (1. generace)

BMW X6.

Podivné a kontroverzní SUV od BMW byste možná jako dostupné auto neoznačili. Po nahlédnutí do inzerce se ale může zdát, že X6 jde sehnat způsobem „hodně muziky za málo peněz". Masivní BMW s výkonným motorem a tunou ega je ale dobrá koupě možná pro lidi s vlastním servisem a matrací plnou peněz.

Co je špatně?

Kromě toho, že mezi majiteli nemá X6 zrovna pověst nejspolehlivějšího vozu, verze s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru je postrachem sama o sobě.

Často se mluví o technické nedokonalosti konstrukce vidlicového motoru, který má dvě turbodmychadla uprostřed véčka. Turba se tím pádem přehřívají, čímž dochází k usazování spáleného oleje. A vysoká tepelná zátěž dělá problémy, kde jen může.

Složitá elektronika je dalším strašákem. Nefungující výbava a její opravy můžou skončit začarovaným kruhem. Kvůli levnému a dobře vybavenému BMW pak budete brečet nejen vy, ale i vaše peněženka. Pokud nemáte na údržbu, na levně vypadající X6 a hlavně na nechvalně známý osmiválec raději zapomeňte.

Dacia Duster

Dacia Duster.

Mnozí budou koukat po levné a schopné Dacii jako po pracantovi, který toho hodně snese na silnici i mimo ni. Taky jde přece o nejlevnější novou čtyřkolku na trhu. A právě to je problém, neboť většina majitelů smýšlela pobobně a opotřebovaného auta se nyní chce zbavit. Verze s naftovým motorem 1.5 dCi vás pak bude trápit nejvíce.

Co je špatně?

Mnoho lidí stále nerespektuje potřeby přeplňovaného motoru, takže zde máme klasicky přidřená turbodmychadla, způsobená špatným ohříváním motoru a nedostatečným dochlazováním po dojetí.

Dále jsou problematické EGR ventily, vstřikování, dvouhmotový setrvačník a filtr pevných částic – součásti, které už z výroby nepobraly mnoho životnosti. Kvalitou dílů, zpracováním a životností neexcelují ani části interiéru.

Když k tomu připočtete, že základní Dustery s „úsporným" dieselem používalo mnoho firem, všechny výše zmíněné problémy můžete ještě znásobit. Jako zcela nové auto nemusí být Duster špatný, ale ojeté kusy mohou být vyčerpané k smrti.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×