Sháníte ojetou škodovku? Těchto pět kusů je podle nás nejlepší volbou

Pro velkou spoustu českých řidičů je značka Škoda při výběru auta naprosto jasná volba. Mnoho lidí nad jinou značkou často ani neuvažuje a tak se z některých škodovek stávají doslova modly tuzemského trhu. My jsme se zahloubali do nabídky a vybrali pět z našeho pohledu celkově nejlepších ojetin s logem mladoboleslavské automobilky.

Škoda Rapid.
Zdroj: Škoda

Fabia II 1.4 16V

Škoda Fabia.

Začneme zlehka, a sice u rodinného pracanta v podobě Fabie. Druhá generace, třebaže nedosahuje kvalit následující generace třetí, se v prvních třech letech výroby prodávala s atmosférickým čtyřválcem 1.4 16V o výkonu 86 koní (63 kW). Ten sice nedosahuje dynamiky pozdějších downsizovaných 1.2 TSI, ovšem zase mu nepraskají rozvody. Vlastně se mu neděje špatného vůbec nic.

Už v jedničkové Fabii platila čtrnáctistovka za velmi spolehlivý motor a s novější Fabií druhé generace si tak můžete koupit ověřenou techniku v mladším a méně ojetém autě, dostupném už za ceny pod 100 000 korun. Koupíte-li slušný a dobře odservisovaný kus, budete akorát měnit olej a jednou za 90 000 kilometrů také rozvody.

Když se tu a tam postaráte ještě o podvozek, na kterém jednou za čas odejdou tyčky stabilizátorů a horní uložení tlumičů, máte auto na hodně dlouhou dobu. Navíc s rozumnou spotřebou a slušnou dynamikou.

Rapid 1.2 TSI

Škoda Rapid.

Jak je zmíněno o pár odstavců výše, přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI je pověstný pro praskající rozvody. Jenže to platí jen do doby, než byl motor interně upraven a pozdější šarže dostaly bytelnější řetězy a řetězová kola. U spousty ojetin si musíte pečlivě zkontrolovat, zda se jedná už o „správné“ rozvody. Až na Rapid. Ten se totiž vyrábí od roku 2012 a má 1.2 TSI výhradně v aktualizované verzi.

Libovolně starého Rapida tak koupíte s bezproblémovými rozvody a dostanete auto s nízkou spotřebou, příjemným výkonem 86 nebo 105 koní (63 nebo 77 kW) a celkově jednoduchou konstrukcí. Podvozek Rapidu je bytelný a snadno servisovatelný, stejně jako všechny další komponenty, nemluvě o absenci luxusních a „kazivých“ výbavových prvků.

Stačí se potom o 1.2 TSI dobře starat, měnit olej maximálně po 15 000 kilometrech a nehonit turbomotor za studena, aby se malý přeplňovaný agregát odvděčil spolu s celým autem dlouhou trvanlivostí. Ceny startují okolo 180 tisíc korun.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×