Hrdinové devadesátek. Jak si tahle kdysi obdivovaná kupátka vedou jako ojetiny?

Pro mnoho lidí byla devadesátá léta obdobím nejlepších a nejzajímavějších automobilů - třeba proto, že v této době vyrůstali. Mimo velkou spoustu fascinujících „velkých“ sporťáků vznikla i spousta sportovně laděných a celkem dostupných kupé. A z některých z nich jsou dnes atraktivní a cenově zajímavé ojetiny.

Opel Calibra.
Zdroj: Opel

Dohromady jsme pro vás vybrali osm sportovních a kdysi obdivovaných kupé z devadesátých let, jejichž ceny (zatím) nevystřelily do výšin. Pochopitelně, že ceny některých modelů už postupně šplhají, ale stále jsou tu i vozy, které můžete v rámci Evropy sehnat za pár desetitisíců.

A když si dáte trochu práce s hledáním pěkného a originálního kusu, jenž nebyl stižen tunerem a ideálně disponuje lepší motorizací a výbavou, třeba ještě narazíte na budoucí zlatou žílu.

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV.

Začneme v Itálii, a sice autem, které je sice krásné a zajímavé, leč poněkud nespolehlivé. Alfa vyráběná od roku 1994 byla svého času velmi oceňovaná, jenže ceny ojetin brzy dramaticky spadly kvůli „vyhlášené“ spolehlivosti. Nejčastěji seženete vozy vybavené motory Twin Spark, které jsou už za cenu jednoho platu.

Těm je ovšem radno se vyhnout. Až podezřele mnoho aut je totiž na prodej s "lehlým" motorem.

Chcete-li skutečně zajímavou Alfu, připlaťte za úžasně charakterní šestiválec Busso o výkonu od 192 koní (141 kW), jejichž cena se šplhá 300 tisíc korun.

Ford Probe

Ford Probe.

Mrkačkové kupé je do značné míry společným produktem Fordu a Mazdy, o čemž vypovídá i nabídka motorů a technická příbuznost s Mazdou MX-6 a 626.

Většina Probe na prodej je z druhé generace, tedy vyráběné v letech 1992 až 1997. Pod kapotou můžete mít buď dvoulitrový čtyřválec o výkonu 120 koní (88 kW) nebo větší šestiválec o objemu 2,5 litru, podávající 166 koní (122 kW). Ceny začínají na pár korunách a dokonce i krásný kus z Německa vyjde do 100 tisíc.

V takovém případě dostanete nezrezlé auto s rozumným nájezdem a v originálním stavu.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×