Nespalte se. Tohle je pět motorů, kterým je lepší se vyhnout

Motor je pravděpodobně nejdůležitějším článkem, který určuje celkovou spolehlivost auta. Z některých agregátů se bohužel mohou stát drahé časované bomby, připravené vysát peněženku majitele. Takových motorů jsme vybrali pět.

Škoda Fabia Combi.
Zdroj: Škoda Auto

BMW/PSA 1.6 VTi, THP

Společný produkt BMW a koncernu PSA (Peugeot a Citroën) je po uživatelské stránce jedním z nejpříjemnějších downsizovaných čtyřválců současnosti. Zejména v přeplňované verzi se pochlubí výborným výkonem a nízkou spotřebou, ale od prvních ročníků, dnes prodávaných za velmi sympatické ceny, je lepší dát ruce pryč.

Citroen C5.

Stejně jako u malých čtyřválců od konkurence, které taktéž využívají řetězového rozvodu, tkví právě tady jádro celého problému. Řetěz se po čase vytahává, čímž dochází nejprve na chrastění, posléze i na potenciální přeskočení rozvodů.

Přeplňovaná verze THP se navíc vyznačuje i tendencí zakarbonovávat spalovací prostor, což vede k různým dalším neřestem jako třeba k přehřívání. Většina problémů byla vyřešena až v polovině roku 2010.

Přečtěte si: Zajímavá koupě. Pět ojetin, které jsou lepší, než byste čekali

Motor lze nalézt v mnoha autech, například v Peugeotech 207, 308, 3008, 5008, dále v Citroënech C3, C4 nebo C5, ale i v Mini či BMW.

Škoda 1.2 HTP

Tříválec od Škody byl sice oblíbený pro svou nízkou cenu, ale zároveň se jedná o poněkud kontroverzní pohonnou jednotku. Agregát je totiž vhodný zejména pro městskou jízdu a dlouhé dálniční jízdy těžko snáší, což ústí v mnoho problémů. Ani bez používání na dálnici však není nijak zásadně spolehlivý.

Škoda Fabia.

Také v tomto případě je jednou z největších bolístek systém rozvodů, kdy může řetěz při nesprávném natlakování napínáku přeskočit až o několik zubů. Při zmíněné dálniční jízdě se často objevuje i přehřívání katalyzátoru nebo samotného oleje, což vyústí k zakarbonování, ucpání hydroštelů a následné podpalování ventilů.

Dále majitele často opouští také EGR ventily, škrticí klapky nebo zapalovací moduly. Obstojné spolehlivosti dosáhl motor až po roce 2009.

„Legendární" tříválec lze nalézt hlavně ve Škodách Fabia a Roomster, ale objevil se i v koncernových Volkswagenech Polo a Fox nebo v Seatech Ibiza a Cordoba.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×