Nespalte se. Tohle je pět motorů, kterým je lepší se vyhnout

Motor je pravděpodobně nejdůležitějším článkem, který určuje celkovou spolehlivost auta. Z některých agregátů se bohužel mohou stát drahé časované bomby, připravené vysát peněženku majitele. Takových motorů jsme vybrali pět.

Škoda Fabia Combi.
Zdroj: Škoda Auto

Samozřejmě, že bychom našli i další méně spolehlivé motory, jejichž problémy se v mnoha případech staly doslova legendárními. Věnovat se jim budeme také, někdy v blízké v budoucnosti.

Pro začátek jsme vybrali agregáty, které jsou poměrně rozšířené a na první pohled velmi lákavé - ať už z pohledu výkonu, slibované dynamiky či příznivé spotřeby paliva.

Bohužel ale mají i dost svých problémů.

Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 16V

Je obecně známým faktem, že problematické čtyřválcové motory se dvěma svíčkami na válec jsou jedním z hlavních důvodů, proč si značka v minulosti vysloužila svou nechvalnou pověst. Právě nejsilnější dvoulitorvý Twin Spark je sice vynikající pohonnou jednotkou co se týče dynamiky a vlastností, ale jeho kvalit si dost možná neužijete dlouho.

Alfa Romeo 166.

Motory Twin Spark jsou notoricky známé pro svou vysokou spotřebu oleje, která vede k zakarbonování motoru a k zanášení sacího koše. To vyústí ve snižování tlaku oleje a k postupnému zadírání.

Problému lze částečně předejít častými výměnami přesně předepsaného oleje, ale pokud neznáte historii auta, je lepší se motoru vyhnout. Kromě toho může problém nastat i ve chvíli, kdy se motor vytáčí za studena, což může vést až k prasknutí pístů.

Problematický motor lze nalézt třeba v modelech 146, 156, 166 nebo GTV a dalších.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×