Nehezká, ale šikovná. Těchto pět zvláštních aut může být překvapivě dobrá koupě

Vezmeme-li automobilový design jako celek, mnoho aut bude spadat do nemastné a neslané uniformní šedi. Potom jsou tu auta vyloženě hezká, která jsou bohužel tak trochu v menšině. A poslední skupina náleží vozům, které jsou naopak považovány za ošklivé. Jenže co když se v takovém ošklivém autě skrývá překvapivě dobrá koupě?

Fiat Multipla.
Zdroj: Fiat

Podívali jsme se na pět ojetin, které jsou často (tedy ne vždy, design vnímá každý z nás jinak) vysmívány pro svůj vzhled a některá dokonce pravidelně "bodují" v různých žebříčcích ošklivosti.

Přitom ale platí, že v některých případech se po nepěknou slupkou ukrývá velmi solidní vůz, jehož cena je navíc zpravidla degradována právě oním vzhledem. Přece jenom o nehezká auta zkrátka není takový zájem.

Vybrali jsme pět takových strojů, které, pokud překousnete jejich zvláštní design, mohou být dobrým tipem na slušnou ojetinu.

Fiat Multipla (1998-2004)

Fiat Multipla.

Čím je zajímavé: Multipla od Fiatu patří mezi nejikoničtější „oškliváky", které lze spatřit na silnici. Mnozí o Multiple dokonce tvrdí, že je tak ošklivá, až je vlastně hezká, což potvrzuje existence různých Multipla klubů. U Multiply je nicméně zajímavý její praktický vnitřní prostor.

U auta za přibližně šedesát tisíc korun skýtá interiér hned šest míst k sezení, pravidelně hranaté tvary pomáhají využitelnosti vnitřního prostoru a hodí se i spousta odkládacích prostor kombinovaných s velkým zavazadelníkem.

Na co si dát pozor: Obecně vzato lze považovat Multiplu za relativně spolehlivé auto, ačkoliv neduhy se najdou. U dieselového motoru 1.9 JTD, který je na tom dynamicky nejlépe, odchází časem vstřikovače, ovšem to není u starých dieselů nic překvapivého. Pozor se dále vyplatí dát na poddimenzované brzdy, které se předčasně sjíždí, a také na jednoduchou zadní nápravu, u které se objevují vůle.

Nissan Micra (2003-2010)

Nissan Micra K12.

Čím je zajímavé: S třetí generací Micry se Nissan pustil do světa stylových malých hatchbacků, nicméně výsledek byl přinejlepším kontroverzní. Přesto si však Micra svoje příznivce najde zejména mezi ženami. Slušné Micry třetí generace se pohybují v cenovém rozsahu od 50 do 100 tisíc korun a jejich největší silou je zejména výborně naladěný podvozek, vhodný do města i mimo něj.

Kromě toho Micra ve vyšších výbavách disponuje posuvnými zadními sedadly a ani další prvky nebyly vzhledem k segmentu a zaměření úplně standardní. Nechybí třeba multifunkční volant, tříbodové pásy na všech sedadlech nebo automatická klimatizace.

Na co si dát pozor: Kupujete-li benzínové auto, je výskyt závad skutečně sporadický a Micra je velmi spolehlivá. Tu a tam se objevuje jen zlobící imobilizér spínací skřínky, ale i ten zaskočí pouze část majitelů. Horší situace panuje u dieselových motorů, u kterých odchází vstřiky, zanáší se EGR ventily a výjimkou není ani přidřená kliková hřídel. Vzhledem k zaměření vozu však nedává dieselová Micra příliš smysl.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×