Na počítadlech mladoboleslavských aut svítí zpravidla o 20 až 30 procent více najetých kilometrů než na srovnatelných vozech asijských značek. Jsou to právě japonská a korejská auta, která mají většinou najeto nejméně a v nájezdu zaostávají i za francouzskou a německou konkurencí.

Praktické hodiny v autoservisu mají pomoci mladým řidičům.
Novinky pro řidiče: Od 1. června se změní STK a zjednoduší registrace

Třeba Škoda Fabia – nejčastější automobil u nás – má v průměru po osmi letech najeto 106 000 kilometrů. Průměrný nájezd podobného německého, japonského nebo francouzského automobilu činí jen 76 000 kilometrů a na budících korejského auta uvidíte v průměru hodnotu jen 67 000 kilometrů.

Podobná situace vládne i u nižší střední třídy. Zatímco Octavia najede za osm let průměrně 162 000 kilometrů, japonská auta pouze 95 000. V nájezdu nevede Škoda pouze v kategoriích SUV a MPV. 

Fiat Multipla.
Nehezká, ale šikovná. Těchto pět ošklivých aut může být překvapivě dobrá koupě

Patrně nejzásadnější důvod vyššího nájezdu oproti jiným značkám spočívá v používání u firem. Právě vozy tuzemské automobilky jsou nejčastějšími služebními auty, což se projeví v tom, kolik najedou.

Naopak japonské či korejské značky si firmy zdaleka tolik nekupují a soukromí majitelé s nimi najezdí o poznání méně.