Pohleďte na „sedan na chůdách“ Moskvič 410N. To písmeno „N“ za typovým označením znamená, že se jedná o inovovanou verzi, využívající větší a výkonnější motor o objemu 1358 cm3 s OHV rozvodem. Ten má celých 45 koní (33 kW) výkonu a čtyřstupňovou manuální převodovku s dvoustupňovou redukcí.

Původní verze, vyráběná od roku 1957 měla 35koňový motor (26 kW) o objemu 1220 cm3, který byl spojen s třístupňovou převodovkou a dvoustupňovou redukcí.

Neznámé obojživelné vozidlo z Ruska.
V Rusku našli podivné obojživelné auto s osmi koly. Nikdo neví, co přesně to je

Jenže motor samozřejmě není to nejzajímavější. Moskvič 410 vychází ze standardního provedení 402, kterému byla zesílena podlaha, a do motorového prostoru přibyl pomocný rám. Podvozek potom tvoří dvě tuhé nápravy, zavěšené na listových perech a odpružené hydraulickými tlumiči. V běžném provozu by vůz měl jezdit s pohonem zadních kol, pohon přední nápravy se připojuje ručně.

Pneumatiky o rozměru 6,40-15 mají řádně terénní vzorek a spolu se zavěšením propůjčují vozu světlou výšku 220 mm. Na rozdíl od dnešních módních crossoverů je tohle tedy opravdové terénní auto. Řízení je kompletně převzato z modelu GAZ M20 Poběda, o kterém jsme už kdysi psali:

GAZ M72 Poběda.
Že jsou dnes crossovery v módě? V Rusku je měli už v 50. letech

„Nazvedaný“ Moskvič má zvládat brod až do hloubky 55 centimetrů, ovšem to se nezdá jako dobrý nápad ani s novým autem, natož potom s 58 let starým.

Tak či tak ale vypadá prodávaný kus opravdu k světu. Exteriér, interiér i mechanika auta se zdají být na první pohled ve vynikajícím stavu, leč cena samozřejmě odpovídá sběratelskému kusu. V inzerátu se objevuje částka 345 900 korun, která je sice vysoká, nicméně za zachovalý a svým způsobem úžasný historický Moskvič, kterého se v daném provedení vyrobilo 9340 kusů, zřejmě akceptovatelná.

A mimochodem, automobilka vyráběla i kombi verzi. Nesla označení 411 a vzniklo 1500 exemplářů.

Šlapací Moskvič.
Vzpomínáte na šlapacího Moskviče? Dnes stojí majlant