Přesněji se jedná o Rapid 120, nástupce Škody Garde, který už měl stejnou masku jako tehdejší modernizovaná Škoda 742. V době výroby v letech 1984 až 1986 ale nabízela škodovka souběžně i výkonnější Rapid 130, jež dostal výkonnější motor o objemu 1,3 litru.

Slabší Rapid 120 tím pádem nebyl zrovna populární, protože jste v podstatě dostali motor z klasické stodvacítky v karosérii kupé. A když už chtěl člověk kupéčko, chtěl i něco speciálního ve formě výkonnější třináctistovky. Ta byla navíc výhradně s pětistupňovou převodovkou.

Čtěte také: Tento Roomster najel za 10 let 600 tisíc kilometrů. Jak vypadá?

Podle všeho se nakonec vyrobily asi jen dva tisíce kusů slabšího Rapidu, čímž je zase o trochu vzácnější než zbytek škodováckých kupé. Zachovalých kousků je pomálu a ceny už jen stoupají.

Rapid nabízený k prodeji je také hned sedmým kusem, který v počátku vyjel z výrobní linky v Kvasinách.

Čtěte také: Na tato auta pozor: Pět ojetin, které kazí dobré jméno svojí značky

Prý ho celou dobu vlastnila jedna rodina a auto dostanete se všemi původními dokumenty včetně originální faktury, techničáku, návodu k obsluze a 33 let starých poznávacích značek. Ke všemu nemá najeto ani sedm tisíc kilometrů.

Pokud máte o tuto vzácnost zájem, inzerát najdete ZDE. Na ceně se budete muset s majitelem dohodnout, nicméně to podle dnešních cen vidíme kolem hranice 100 tisíc korun, popravdě možná ještě víc.