5 aut, která jsou dostupná, zábavná a ještě na nich můžete i vydělat

Vozit se v parádním sportovním autě a ještě na tom něco vydělat, to je sen asi úplně každého. Bohužel většina sportovních aut na ceně tratí, takže pokud chcete sporťák, který si i po letech zachová hodnotu, nebo jí dokonce zvýší, musíte vědět, co kupovat. Nebojte se nic, poradíme vám.

Toyota MR2.
Zdroj: Toyota

Při výběru následující pětky jsme brali v potaz několik faktorů. Vozy musí být dostupné za rozumnou cenu, musí s nimi být zábava a hlavně – musí mít alespoň nějaký výhled na budoucí růst hodnoty. Všechna auta pořídíte v cenové hladině přibližně do 300 tisíc korun a u všech je velmi pravděpodobné, že pokud budete vůz udržovat, můžete si po několika letech připsat větší či menší zisk.

1. BMW 330Ci E46

BMW 330Ci.

První v našem výběru je auto, které mnoho lidí považuje za vůbec nejlepší produkt německého BMW. Často se o „é-čtyřicet-šestce“ mluví jako o poslední správné trojce či dokonce jako o posledním správném bavoráku. My si sice rozhodně nemyslíme, že by nové produkty mnichovské automobilky byly jakkoliv špatné, ale jejich cena bude přinejmenším ještě nějakou dobu klesat. Na rozdíl od E46 v nejlepším možném provedení, jejíž cena už nějakou dobu stagnuje.

Samozřejmě, že vůbec nejlepší E46 je M3, ale tu už pár let nekoupíte za rozumnou cenu. Hledejte proto vůz s dvoudveřovou karoserií kupé, manuální převodovkou, slušnou výbavou a hlavně s famózním řadovým šestiválcem M54B30 o výkonu 230 koní (170 kW).

Jedná se o skvěle jezdící auto, se kterým zažijete hromadu zábavy a nebudete se potýkat s výraznějšími technickými problémy. Navíc je dost možná nejpříhodnější doba ke koupi. Hezké kusy startují pod 200 tisíci korunami, a ačkoliv cena asi v nadcházejících letech ještě půjde trochu dolů, brzy by se měla odrazit a po vzoru starších kupé E36 vyběhnout vzhůru.

2. Chevrolet Camaro/Pontiac Firebird čtvrté generace V8

Chevrolet Camaro.

Americká dvojčata z dílen GM by měla být vaší volbou, pokud chcete něco extra, co na našich silnicích hned tak nepotkáte. Svalnaté tvary s trochou americké okázalosti umí uhranout a čtvrtou generaci lze považovat na rozdíl od generace třetí za opravdu pěkná a zajímavá auta.

Jisté je, že by pod kapotou vašeho amerického kupé měl být osmiválec. Šestiválec zaostává dynamikou, ale hlavně charakterem, kterého má větší brácha naopak na rozdávání. Bublající, případně s laděnými výfuky i řvoucí motor, je ve většině případů párován s automatickou převodovkou, která jeho potenciál bohužel trochu mírní. Budete-li mít ovšem štěstí, narazíte na ceněnější a zábavnější manuál. Pokud na něj narazíte, neváhejte. Je navíc šestistupňový s dlouhou šestkou, která výrazně zlevní přesuny po dálnici.

Jízdní vlastnosti amerického sporťáku se zadní tuhou nápravou sice nelze přirovnávat ke schopnostem evropských či japonských aut, ale pokud si raději užíváte hutný zvuk osmiválce a pohodovou nedělní projížďku, budete nadmíru spokojeni. Spolehlivost je navíc nadprůměrná a ceny vozů s automatem startují pod 200 tisíci.

U Firebirdu je navíc zajímavé, že čtvrtá generace byla i tou úplně poslední pro tento legendární "pony car".

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×