Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
Zdroj: Automix

Samozřejmě není náhodou, že zatímco pět doporučených SUV v dané cenové relaci je až na jednu výjimku neprémiových, pět nedoporučených ojetin se s jednou výjimkou sestává zase z prémiových značek a modelů.

Pokud tedy nechcete riskovat, že se vaše SUV za 300 tisíc pekelně prodraží na servisu, nedejte na vábení luxusních modelů. To, že auta původně za miliony spadla za poměrně krátkou dobu s cenou pod hranici 300 tisíc, má svoje dobré důvody.

Začnemě ale vozy, kterých se bát nemusíte. 

Subaru Forester (2008 – 2013)

Subaru Forester.

Dnes již legendární „lesník“ od Subaru je dobře postavené robustní SUV se stálým pohonem všech kol, které se nezalekne ani těžšího terénu. Kvalita plastů v interiéru sice není právě ukázková, ale vnitřní prostor je dostatečný a praktický. Jízdními vlastnostmi Forester potěší asi úplně každého. Tužší podvozek brilantně zvládá město, horší silnice, ale i terénní vložky. Při koupi si však dejte pozor na korozi, která umí japonské vozy obecně potrápit a rapidně se zhoršuje po opravách bouraček.

Co koupit: Dopředu se sluší říci: zapomeňte na diesel. Dvoulitrový boxer-diesel je sice úsporný a solidně výkonný, nicméně svou spolehlivostí bohužel rozhodně nevyniká. Je proto mnohem lepší sáhnout po benzínovém dvoulitru 2.0i v kombinaci s manuální převodovkou. U toho totiž dostanete i redukci do terénu a velkou dávku spolehlivosti navrch.

Volvo XC90 (2002 – 2014)

Volvo XC90.

I za svých 300 tisíc můžete mít prémiové SUV, z jehož provozu vám nebude krvácet peněženka. Prakticky jedinou volbou v tomto ohledu je Volvo XC90 první generace, vyráběné švédskou automobilkou dlouhých 12 let. Na rozdíl od mnohé Německé konkurence je Volvo spolehlivé a jeho servisní náklady nejdou až na půdu. Na druhou stranu v terénu s ním příliš parády nenaděláte a dejte si pozor, jestli funguje pohon všech kol.

Co koupit: V dané cenové relaci se v inzerci nejčastěji vyskytují verze se vznětovým pětiválcem o objemu 2,4 litru označeným jako D5. Ten je technicky vydařenou jednotkou, kterou netrápí příliš závad. Úplně ideální by bylo koupit starší verzi bez DPF filtru, ale ta už se dnes v dobrém stavu a s rozumným nájezdem shání velmi špatně.

Škoda Yeti (2009 – 2017)

Škoda Yeti.

Tuzemský Yeti bude pro mnoho vlastenecky založených řidičů první volbou při výběru ojetého SUV. A určitě se nejedná o volbu špatnou. Yeti je docela komfortní, poměrně praktický, dobře zpracovaný a koupíte-li správný kus, vydrží vám dlouhou dobu. Stejně jako u každého auta to chce zejména správnou údržbu a v tomto případě také sáhnout po správném motoru.

Co koupit: Vezmeme-li to z druhé strany, tedy „co nekoupit“, tak potom rozhodně ne první ročníky benzínových motorů 1.2 TSI a 1.4 TSI, které byly rizikové pro svoje rozvody. Mnohem lepší volbou jsou tedy slabší varianty dieselu 2.0 TDI o výkonech 110 koní (81 kW) a 140 koní (103 kW). Pokud hledáte vůz se čtyřkolkou, je dobré ověřit, zda majitel měnil olej v Haldexu.

PŘEDCHOZÍ
1/4
DALŠÍ
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×