Zapomeňte na elektřinu. Tohle jsou nejlepší auta v Ženevě pro milovníky benzinu

Jak už to na velkých autosalonech v posledních letech bývá zvykem, spousta věcí je zde podřízena elektromobilitě, autonomním technologiím a dalším vymoženostem, které jsou noční můrou pro staromilské nadšence do aut. Právě proto jsme pro naše ortodoxní fandy vytvořili „průvodce Ženevou pro petrolheady“.

Morgan Aero GT.
Morgan Aero GT.
Zdroj: Morgan

Následující seznam samozřejmě neobsahuje zdaleka všechna „petrolheadská“ auta na place švýcarského veletrhu. Vybrali jsme ale zajímavé novinky zajímavých značek, které na silnicích jen tak neuvidíte, a které by rozhodně neměly uniknout vaší pozornosti.

RUF SCR

Přesně loni ukázal RUF v Ženevě naprosto parádní žlutý model CTR, uctívající klasický „Yellow Bird“ z roku 1987. Důležité ovšem bylo, že se jednalo o zcela nově vyvinuté auto, postavené pod taktovkou RUF bez využití komponentů od Porsche. A nyní se RUF blýsknul dalším modelem ze stejného soudku – zeleným SCR, navazujícím na ještě starší auto z roku 1978.

Základem celého auta je karbonový monokok, doplněný o bezpečnostní rám v horní části. Dokonce i pohonnou jednotku vyvinul RUF zcela sám, ačkoliv se jedná o stejnou koncepci jako u starého Porsche 964. Čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním má 510 koní výkonu (375 kW) a 470 Nm točivého momentu, takže dosahuje téměř stejných hodnot, jako nové GT3 RS od Porsche. RUF je ovšem při hmotnosti 1250 kilogramů ještě o něco lehčí a rozjede se až na 320 km/h.

Bugatti Chiron Sport

Není bez zajímavosti, že si Chiron Sport s cenou přes 75 milionů připisuje titul vůbec nejdražšího auta letošní Ženevy. Oproti standardnímu Chironu ovšem Sport nevládne vyšším výkonem. Je pouze lehčí a rychlejší na okruhu.

Vůbec poprvé třeba Bugatti vyrobilo celokarbonové stěrače, které spolu s karbonovými koly a dalšími díly stojí za úbytkem hmotnosti ve výši 18 kilogramů. Dále bylo přenastaveno zavěšení, přidáno aktivní vektorování točivého momentu a v nabídce se také objevuje pár nových barev. Ve výsledku je Chiron Sport o pět sekund rychlejší na testovací trati Nardo.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×