Volkswagen ukázal zatím nejrychlejší Golf GTI. Verze TCR umí až 264 km/h

Volkswagen potvrzuje, že současné GTI Performance už není tou nejrychlejší variantou ostrého Golfu v nabídce. Do produkce totiž míří závoďákem inspirovaný Golf GTI TCR, který výkon a schopnosti tradičního hot hatche od Volkswagenu posouvá ještě dál.

Volkswagen Golf GTI TCR.
Zdroj: Volkswagen

Novinka představená v rámci setkání příznivců koncernových vozů u rakouského jezera Wörthersee v Rakousku je sice automobilkou stále označována jako koncept, nicméně už teď víme, že do výroby se model dostane ještě letos.

Nový „nejrychlejší Golf GTI“, jak jej automobilka nazývá, má být vlastně silniční variantou závodního Golfu TCR určeného pro stejnojmenný mezinárodní šampionát cestovních vozů. Civilní GTI TCR si tedy na počest závoďáku odnáší i jeho označení.

Vzhled verze TCR je pochopitelně ještě agresivnější a přináší ostře řezané nástavce předního nárazníku a prahů, nový zadní difuzor a výběr z nových 18- či 19palcových kovaných kol. Těšit se můžeme v základu i na výfukový systém z titanu od známé firmy Akrapovič.

Vůči Golfu GTI Performance, který je nyní v nabídce Volkswagenu nejsilnější variantou, však verze TCR přináší hlavně pořádnou dávku výkonu navíc. Proti dosavadním 245 koním (180 kW) je přeplňovaný dvoulitr pod kapotou naladěn na 290 koní (213 kW). Točivý moment zůstává nezměněn na hodnotě 370 Nm.

GTI si samozřejmě stále drží pohon přední nápravy, což je případem i u verze TCR. Síla putuje na kola výhradně přes sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál. Čas zrychlení z nuly na 100 km/h Volkswagen zatím nezveřejnil. Maximální rychlost se ale díky příplatkovému odstranění omezovače může dostat až na 264 km/h.

Mezi další novinky patří u TCR brzdiče s většími kotouči, dodatečná dvojice chladičů za předním nárazníkem pro lepší udržování teploty motoru při využití na okruhu a nově kalibrovaný adaptivní podvozek, který navíc světlou výšku modelu snížil o dalších 20 mm.

V interiéru najdete sportovní sedačky s unikátní grafikou na polstrování, hrstku zvýrazněných detailů a třeba červenou středovou značku na volantu.

Limitovanou produkci Volkswagen podle všeho neplánuje, takže by se mělo dostat na všechny zájemce. Na ceny a dostupnost pro český trh si ale musíme ještě chvíli počkat.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×