Malé SUV Volkswagen T-Roc dostane i verzi se stahovací střechou

Vedení německého Volkswagenu oficiálně odkleplo první otevřené SUV značky, kterým se stane kompaktní T-Roc ve verzi kabriolet. Nový vůz si vyžádá obrovskou investici 80 milionů eur (v přepočtu asi 2 miliardy korun), ale objem výroby by se podle odhadů měl vyšplhat na 20 000 vozů ročně.

První náhled na kabriolet T-Roc.
První náhled na kabriolet T-Roc.
Zdroj: Volkswagen

S otevřenými SUV kabriolety je to historicky poněkud složité. Vůbec prvním „mohykánem“ (pokud nepočítáme klasické teréňáky) této podivné kategorie, která v zásadě nedává velký praktický smysl, byl v roce 2010 Nissan Murano Crosscabriolet. Vůz s nevalným úspěchem se neprodával dlouho, jenže jak poslední roky naznačují, možná trh v tu dobu prostě jen nebyl připraven.

Prodejní úspěch totiž zaznamenává až Range Rover Evoque Convertible, vyráběný od roku 2016. Zákazníci prémiového SUV přijali eliminaci střechy o něco lépe než zákazníci Nissanu, a Evoque s plátěným „stanem“ se prodává poměrně slušně. Otázka ovšem zní, jak bude podobný recept fungovat v neprémiovém segmentu, kde mají kupující obecně méně peněz na nepraktická auta.

Zda je neprémiový SUV kabriolet dobrý nápad či nikoliv, to se brzy chystá zjistit právě Volkswagen. T-Roc bez střechy odstartuje výrobu v prvním pololetí roku 2020 a vznikat bude v německé továrně v Osnabrücku, kde Volkswagen již v minulosti vyráběl celou řadu konvenčních kabrioletů.

Zatím je k dispozici pouze první vizualizace nového otevřeného T-Rocu, ukazující plátěnou stahovací střechu tyčící se nad čtyřmi místy k sezení. Z důvodu torzní tuhosti pochopitelně ubyde jeden pár dveří, takže si vůz vystačí pouze s prodlouženými předními dveřmi. Významně se zmenší také místo v zavazadelníku, ovšem to už je daň za skládací střechu, přítomná u každého otevřeného vozu.

Co se týče techniky, lze pod kapotou očekávat stejnou selekci benzínových a dieselových motorů, jako v současném T-Rocu se střechou.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×