Volkswagen dieselům pořád věří. Představil nový dvoulitr

Koncern Volkswagen sice na jednu stranu horem spodem protlačuje čistě elektrickou budoucnost, na stranu druhou ovšem musí stále vyrábět taky auta, která si lidé opravdu kupují. A přesně proto je na světě nový dieselový agregát, přebírající dnes již tradiční označení 2.0 TDI.

Dieselový dvoulitr EA288.
Dieselový dvoulitr EA288.
Zdroj: Volkswagen

Motor s kódovým názvem EA288 Evo se představil na motorovém sympoziu ve Vídni a poměrně brzy by se měl probojovat do vozů všech značek koncernu, tuzemskou Škodu pochopitelně nevyjímaje. Vůbec poprvé se jedná o diesel využívající alespoň částečně hybridních technologií.

Dvoulitrový čtyřválec je totiž takzvaně „mild-hybrid“, což znamená, že disponuje řemenovým startér-generátorem, krmeným malou li-ion baterií. Oproti motorům od Audi ovšem nový diesel stále pracuje s klasickým palubním napětím 12 voltů. Zda budou Volkswageny s novým motorem také umět „plachtit“ se zhasnutým agregátem, případně v jakých rychlostech, to zatím nevíme.

Oproti předchůdci má motor EA288 Evo kromě hybridu i další řadu zlepšováků. Čtyřválec má nižší vnitřní odpory, lepší spalování, rychlejší reakce na plyn a je lehčí. Větší filtr pevných částic potom zajišťuje delší životnost tohoto obávaného prvku a výkon spolu s točivým momentem plošně vzrostl o 9 %. Navzdory tomu se ale drasticky snížila spotřeba ve všech jízdních režimech, což by měly ukázat výsledky měření z nového cyklu WLTP.

Volkswagen nabídne svůj motor s výkony od 136 do 204 koní (od 100 do 150 kW) ve vozech Audi. Následovat má Volkswagen, Seat i Škoda - a konkrétně všechny modely, stojící na platformě MQB (v případě Škoda jde o Octavii, Superb, Karoq a Kodiaq).

Kromě inovovaného dieselu ukazuje Volkswagen ve Vídni také jednotku 1.5 TGI Evo, spalující stlačený zemní plyn (CNG), která disponuje deaktivací válců, variabilní geometrií lopatek turba a spalováním v takzvaném Millerově cyklu. Golf, vybavený tímto motorem o výkonu 130 koní (96 kW) a automatickou dvouspojkovou převodovkou, by měl „žrát" jen 3,5 kilogramu CNG na 100 kilometrů a na plyn najet 490 kilometrů.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×