Volkswagen představil nový crossover T-Roc. Do prodeje zamíří už na podzim

Kompaktní vůz z kategorie SUV, stojící v hierarchii modelů Volkswagenu těsně pod větším Tiguanem. Takový je nový T-Roc. Novinka přidává stylovost, možnosti individualizace a samozřejmě i plnou dávku koncernové techniky.

Volkswagen T-Roc.
Zdroj: Volkswagen

Navenek je T-Roc především designovou záležitostí, ačkoliv nezapomnělo se ani na decentní off-road prvky. Přední masce, ve které přechází široká mříž chladiče rovnou do elegantních úzkých světlometů, dělá proto společnost třeba stříbrný ochranný kryt pod nárazníkem.

Na vypouklých blatnících se dále objevují černé ochranné lemy a podobná situace se opakuje i vzadu. Velmi hezkým detailem je každopádně široký C sloupek v barvě karoserie nebo možnost kombinovat primární lak s jinak barevnou střechou.

I přes poměrně robustní vzhled se však jedná o vcelku kompaktní auto. Na délku má T-Roc 4234 mm, takže je o 252 mm kratší než Tiguan. Novinka je také menší než Škoda Karoq a délkou se blíží spíš Škodě Yeti. Rozvor však dosahuje 2603 mm, což prý má zajistit štědrý prostor pro zadní pasažéry. Objem kufru činí 445 litrů, případně až 1 290 litrů při sklopených zadních sedadlech.

Zejména přední části interiéru s barevně lakovanými dekory potom (za patřičné příplatky) vévodí celá řada technologických prvků. Je zde třeba možnost přikoupit si širokoúhlý digitální displej, nahrazující analogové budíky nebo osmipalcový dotykový displej infotainmentu s navigací. Nechybí ani bezdrátové nabíjení nebo stereo s výkonem 300 W. K mání je samozřejmě i přehršel jízdních asistentů.

V katalogu se dále objeví rozsáhlá škála pohonných jednotek, z nichž žádná není pro auto značky VW zcela nová. Z benzínových agregátů je tu tříválec 1.0 TSI o výkonu 115 koní (85 kW), dále čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 150 koní (110 kW) a nejvýkonnější 2.0 TSI s výkonem 190 koní (140 kW).

Dieselové motorizace přichází v přesně stejných výkonových specifikacích. Nejslabší 1.6 TDI má 115 koní (85 kW) a 2.0 TDI lze dostat buď o výkonu 150 koní nebo 190 koní (110 nebo 140 kW).

Síla se na přední, nebo na všechna kola nese buď přes šestistupňový manuál, nebo díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce DSG. U obou nejsilnějších dvoulitrů je ovšem možná pouze čtyřkolka s automatem.

Jen co se T-Roc představí za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, jde novinka do prodeje na evropském trhu. Američané si počkají ještě do roku 2019 a není překvapením, že se zde značně omezí nabídka dieselových motorů.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×