Zastoupení značky Volkswagen v USA zveřejnilo informace o Final Edition vozu Volkswagen Beetle. Je to předzvěst blížícího se konce tohoto modelu, jehož první generaci ve třicátých letech minulého století stvořil geniální konstruktér Ferdinand Porsche.

Zatímco první generace se vyrobilo přes 21 milionů exemplářů a definitivně poslední kus byl vyroben až v roce 2004, další dvě už takový úspěch nezaznamenaly. New Beetle byl v prodeji v letech 1998-2010, současná verze se představia v roce 2011.

Volkswagen Brouk byl vždy v nabídce v provedení kupé i kabriolet, a tak tomu bude i se zmíněnou Final Edition. Vůz se bude nabízet s pěti barvami karosérie a ve dvou výbavách. Kabriolet bude mít vždy hnědou látkovou střechu. Jediná výjimka nastane, pokud bude vůz lakován ve speciální barvě Safari Uni.

Ačkoliv to nemusí vypadat, uvnitř Brouku se prý vyspí dva dospělí.
Nejmenší hotel na světě je uvnitř odstaveného Brouka. Je překvapivě drahý

Dražší výbava SEL bude zahrnovat například bi-xenonové přední světlomety, LED mlhová světla a speciální design kol. Uvnitř pak bude automatická klimatizace, diamantové prošívání čalounění sedaček, multifunkční volant a audiosystém Fender.

Auto bude mít pod kapotou dvoulitrový čtyřválcový zážehový turbomotor s výkonem 174 koňských sil. Pohonná jednotka je vždy spojena s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Hans Ledwinka a Tatra 87.
Konstruktéra Ledwinku vyštvali ze země komunisté. Tohle byste o něm měli vědět

Ceny nejlevnějšího kupé začínají na necelých 24 000 dolarech (528 000 Kč). Vrcholné provedení kabrioletu SEL pak bude stát 680 000 Kč.

Zda to je opravdu poslední historické provedení slavného modelu ještě ukáže čas. Nicméně šéf amerického zastoupení Hinrich J. Woebcken prohlásil, že žádný nástupce zatím v plánu není. Ovšem ihned dodal: "Nikdy ale neříkej nikdy".