Úžasná fakta o Challengeru Demon. Víte kolik litrů vzduchu „sežere“ při sprintu?

Dodge Challenger SRT Demon je fascinujícím autem, a to už jen při pohledu na jeho základní parametry. Dodge však nyní zveřejnil celou řadu dech beroucích informací, které hlavně čísly popisují, co se pod kapotou Demonu děje při rychlé jízdě.

Dodge Challenger SRT Demon.
Zdroj: Dodge

Nejprve nebude od věci zopakovat si ony základní informace „továrního" dragsteru od Dodge.

Jeho šílený muscle car, nebo spíš "sprinterský" speciál se silniční homologací, o výkonu 852 koní (626 kW) a točivém momentu 1024 Nm je nejrychleji akcelerujícím produkčním vozem současnosti. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 2,3 sekundy, čtvrtmílový sprint dokáže pokořit pod deset vteřin a při rozjezdu se umí postavit na zadní kola.

Výkon pochází z kompresorem přeplňovaného 6,2litrového osmiválce, který byl rozsáhle modifikován. A právě tento motor je jakýmsi klíčovým prvkem, jenž produkuje velmi zajímavá, skoro vědecká fakta. O ty se nyní automobilka podělila. Nutno ale podotknout, že jsou v určitých případech možná trochu vágní… 

Čtěte také: Brutal S1: Slováci postavili polozávodní supersport. Stovku dá pod 4 sekundy

4 900 litrů. Právě tolik vzduchu spotřebuje ke spalování motor během jednoho čtvrtmílového sprintu. Objem odpovídá kapacitě plic 816 osob.

11 tun. Převedená síla tlaku vznikajícího v komoře každého jednotlivého válce při maximálním výkonu motoru.

258 kW. Tepelná hodnota, kterou chladicí systém odvádí pryč od motoru při maximálním zatížení. Pro představu, litr vody byste tímto teplem přivedli k varu za 1,2 vteřiny.

5,15 litru. Tolik litrů paliva za minutu z nádrže posílá čerpadlo směrem ke vstřikovačům. Ty dávkují palivo do spalovacího prostoru pod tlakem 7 barů. U slabšího Hellcatu se pracovalo s tlakem jen 5,5 baru.

Čtěte také: Lamborghini už vyrobilo 8000 Huracánů. Jde o nejrychleji prodávaný model značky

1 134 kg. Hmotnost přenesená z přední nápravy na zadní nápravu při startu. V tu chvíli jsou samozřejmě přední kola Demonu ve vzduchu.

1,8 G. Přetížení, které je Demon schopen generovat při rozjezdu. Podobné hodnoty dnes vytváří povětšinou závodní vozy v zatáčkách. Pro srovnání, elektrická Tesla Model S P85D dokáže při startu generovat 1,2 g.

1 bar. Plnící tlak kompresoru. Proti slabšímu Challengeru Hellcat má kompresor Demonu větší objem, delší lopatky a nakonec tedy větší plnící tlak o 0,2 baru.

Čtěte také: Jak koupit ojetý kabriolet? A má cenu uvažovat třeba o trojkovém BMW?

10 °C. O tolik je chladnější stlačený vzduch, který putuje z kompresoru do spalovacího prostoru. O snížení teploty se stará systém SRT Power Chiller, využívající klimatizaci auta. Chladnější nasávaný vzduch samozřejmě pozitivně ovlivňuje spalovací proces.

15 136 Nm. Hodnota točivého momentu, která je naměřená na hnací hřídeli při zařazeném prvním převodovém stupni.

400 ms. Rychlost přeřazení automatické převodovky ve nejostřejším režimu Drag. U Demonu pracuje převodovka ve vyšších otáčkách a zvyšuje násobení krouticího momentu o 18 %.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×