Toyota a mluví o dalším sportovním voze

Pokud bude mít nová Supra mezi zákazníky úspěch, dost možná s dočkáme třetího ryze sportovního modelu značky Toyota. A to není vše!

20.9.2018 Jiří Švamberk
Zdroj: Toyota

Toyota strašně dlouho spala a vědomě ignorovala trh sportovních aut. Corolla je dlouhodobě nejprodávanější osobní automobil na světě, takže co… Když k tomu připočteme úspěch modelu RV4, není se vpravdě čemu divit, že japonský výrobce na sportovní vozy tak nějak kašle.

Ovšem nedílnou součástí značky je prestiž a upřímně, ta Toyotě dlouhé roky chybí. A nejlepším způsobem, jak prestiž znovu získat, jsou sportovní vozy světové úrovně.

První pokus Toyota udělala modelem GT86, který zkonstruovala společně se Subaru, druhý v podobě nové generace Supry se začíná představovat odborné veřejnosti, jež vznikla jako joint-venture s BMW.

Nové sportovní vozy s oprášenými legendárními názvy vybízí k různým spekulacím. Tyto spekulace navíc přiživuje také samotné vedení Toyoty. Masayuki Kai, pravá ruka šéfkonstruktéra nové Supry, se nechal slyšet, že Toyota by na scénu ráda vrátila také jména Celica a MR2. Vše ale závisí na tom, jak trh přijme novou Supru, protože prodeje GT86 nikterak slavní nejsou a aktuální společný model se Subaru by měl do roku 2021 dostat náhradu. Nová generace se sinějším čtyřválcem 2,4litru s protilehlými písty je už v procesu vývoje.

Podle slov Masayuki Kaie by nový model měl být čtyřkolkou, což by naznačovalo oživení jmena Celica. Na druhou stranu, Celica byla původně levnější verzí Supry, takže by také mohlo jít o levnější provedení kupé Supra.

Ještě větší prostor ke spekulacím dal Tetsuya Tada, šéfinženýr Toyoty. Ten potvrdil, že Toyota zvažuje také návrat  MR2. Dokonce budoucí strategii sportovních automobilů označil jako „Tři bratři“.

Třešničkou na dortu je fakt, že Toyoty se v dohledné budoucnosti chce podívat také do světa hypersportů a do sériové podoby proměnit koncept Toyota GR Super Sport, který by měl pohánět 2,4litrový V6 se dvěma turbodmychadly a výkonem téměř 1000 koní.

Jen doufejme, že Toyota myslí vše vážně. Na takové žně jsme dlouho čekali.

20.9.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×