Elektromobil vyrobený 3D tiskem vznikne za 3 dny. Brzy si ho budete moci koupit

Technologie 3D tisku se už dávno dostala i do automobilového průmyslu. Mladá čínská značka XEV Limited nyní představila svůj první elektromobil, který je skoro kompletně vyroben jen za pomocí 3D tisku. Svým výtvorem chce firma zažehnout revoluci ve způsobu, jakým se dnes automobily vyrábí.

LSEV.
Zdroj: XEV Limited

Společně s XEV Limited pracovala na malinkém elektromobilu i firma Polymaker, která se na technologii 3D tisku specializuje. Vedoucí Polymakeru Xiaofan Luo tvrdí, že ačkoliv jiní výrobci dnes už také využívají 3D tisk k výrobě automobilových dílů, jejich výtvor LSEV svou rozsáhlostí použití této technologie překonává všechno dosavadní.

Jediné části, které totiž na elektromobilu nejsou vyrobeny 3D tiskem, jsou podle všeho rám vozu, okna a sedačky. Vše ostatní včetně celé karoserie, většiny částí interiéru a motorů je vytisknuto.

LSEV je o trochu menší než současný Smart ForTwo. Na délku měří 2489 mm, na šířku 1295 mm a na výšku má 1498 mm. Hmotnost je pouhých 450 kg. Blíže nespecifikované elektromotory přímo v kolech a baterie v podlaze pak autu zajišťují maximální rychlost 69 km/h a dojezd 149 km.

Střecha se tiskne 5 hodin, palubní deska 10 hodin

Nejzajímavější je však konstrukce vozu. Zatímco konvenční automobily jsou složené z více než 2000 komponentů, LSEV je postaveno jen z 57 dílů. Mezi materiály se objevuje zpevněný nylon, bioplast či termoplastický polyuretan.

Firma je navíc schopna celé auto vyrobit do tří dnů. Například přední nárazník se "tiskne" 4 hodiny, střecha 5 hodin, panel dveří 8 hodin a nejdéle trvá výroba palubní desky, ta zabere 10 hodin. A takhle se dá pokračovat i dál - přední blatník 3 hodiny, zadní 6 hodin, práh 4 hodiny, přední maska 3 hodiny, sloupky a boční panely 6 hodin.

XEV Limited přitom zmiňuje, že jejich konstrukce je 4krát až 5krát tužší než u konvenčního vozu podobné velikosti, třeba u zmíněného Smartu.

3D vytisknuté auto by se mělo dostat na evropský a asijský trh v dubnu roku 2019. Plán XEV Limited navíc předpokládá, že do konce roku 2019 dosáhne produkce 20 tisíc kusů. O elektromobil mají zájem hlavně firmy, třeba italská pošta Poste Italiane si pro své služby objednala už 5 tisíc vozů.

A cena? Ta by se měla pohybovat okolo 215 tisíc korun.

 

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×