Subaru zachová manuál pro příští WRX STI. A co motor?

Nelze si nevšimnout, že v nabídce japonského Subaru převládají již nějakou dobu automatické bezestupňové převodovky Lineartronic. Manuálních převodovek prodává Subaru stále méně, a tak samozřejmě vyvstává otázka, co to znamená pro sportovní modely. Naštěstí zjevně nic.

Subaru WRX STI.
Zdroj: Dominik Valášek

Australský magazín Drive cituje ředitele Subaru pro Severní Ameriku Toma Dolla, který jednoznačně potvrdil, že si sportovní modely, jako třeba WRX STI nebo BRZ, zachovají klasické manuální převodovky.

V tuto chvíli je již dobře známou pravdou, že současné WRX STI na evropském trhu končí kvůli emisním limitům. Nástupce by měl přijet někdy v roce 2020 a bude se docela určitě jednat o hybrid, využívající dvoulitrového přeplňovaného boxeru k pohonu předních kol a elektromotoru k pohonu zadních kol.

Aby si však nové Subaru zachovalo svou řidičskou náturu, je zachování manuální převodovky více než žádoucí. Přechod na bezestupňový Lineartronic by totiž WRX STI řidičsky poněkud „zadusil“.

Co se ovšem týče dalších, běžnějších, modelů, tady to má manuál zjevně spočítané. Bezpečnostní systém EyeSight, standardně montovaný skoro do všech v současnosti prodávaných Subaru, spolupracuje pouze s automatem. A navíc je bezestupňová převodovka nejúčinnější z hlediska spotřeby a emisí.

Třeba nový Forester se proto s manuálem vůbec nabízet nebude, podobně jako třeba modely Levorg, Impreza nebo XV. Až se ovšem dočkáme nového hybridního WRX STI, postaveného na platformě Subaru Global Platform a designově inspirovaného konceptem Viziv Performance, dočkáme se opět i sporťáku s manuální převodovkou. Snad ho "nezabije" zmíněný hybridní pohon.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×