FOTO: Skvost za 8 milionů. V Praze se ukázalo nejrychlejší Ferrari všech dob

Slavná italská automobilka Ferrari si letos připomíná 70 let od svého založení. A slaví ve velkém stylu - představením svého dosud nejvýkonnějšího a nejrychlejšího modelu. Jmenuje se Ferrari 812 Superfast a už se stihl ukázat i v České republice.

16.4.2017 Jan Zajíc
Ferrari 812 Superfast.
Zdroj: Cossie670

Unikátní kousek totiž do Prahy dostala společnost Scuderia Praha, která je oficiálním dovozcem vozů Ferrari do České republiky. Novinka se zatím v Česku ukázala jen krátce, už po letních prázdninách by ale měl dorazit první zákaznický exemplář. A po něm budou následovat další vozy, letos ještě minimálně dva, v příštím roce pak dalších deset.

A cena? Bez příplatků činí 290 000 eur, tedy asi 7,7 milionu Kč, včetně DPH.

Pořád bez turba

Model 812 Superfast je nástupcem kupé F12 Berlinetta, doznal však řady změn. Tu nejdůležitější najdeme pod přední kapotou, kde se ukrývá nový atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který nabízí výkon rovných 800 koní. Ve srovnání s předchůdcem jde o nárůst o 60 koňských sil. Točivý moment pak vrcholí v 7000 otáčkách hodnotou 718 Nm, což je rekordní hodnota mezi silničními motory bez přeplňování.

Díky tomu tento italský skvost překoná hranici 340 km/h. Jde tak o nejrychlejší a nejvyýkonnější produkční Ferrari s výjimkou speciálních vozů s motorem uloženým uprostřed.

Nepřehlédněte: Ferrari slaví 70 let. Italské "stádo" se prohnalo i Prahou, podívejte se

Dvanáctiválec je spojen s vylepšenou dvouspojkovou převodovkou. Když si tohle všechno sečtete, a přidáte ještě hmotnost pouhých 1525 kilogramů, je jasné, že 812 Superfast má svoje jméno právem. Zrychlení z klidu na stovku zabere jen 2,9 sekundy, na dvoustovku vystřelí za 7,9 sekundy.

Mimochodem, jméno Superfast už jedno Ferrari nosilo. Šlo o čtyřmístné kupé 500 Superfast, které v letech 1964 až 1967 vzniklo v počtu 36 kusů.

Nejde ale jen o výkon, nové Ferrari chce zaujmout i vzhledem. I když přitom 812 Superfast některými detaily odkazuje na svoje starší předchůdce, například kulatá koncová světla mají spolu se zvednutou zádí připomenout model 365 GTB4 z roku 1969 (známý také jako Ferrari Daytona), je jeho design funkční. Každý detail byl totiž doladěn v aerodynamickém tunelu tak, aby bylo dosaženo co nejlepší aerodynamiky a co nejlepších jízdních vlastností.

Na výsledek se podívejte sami v rozsáhlé galerii, v níž najdete i fotografie, které pořídil automobilový nadšenec Cossie670.

Čtěte také: V Česku bude jezdit supervzácné a superdrahé LaFerrari Aperta. Prohlédněte si ho

16.4.2017 Jan Zajíc
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×