Škoda tak letos opět míří za novým výrobním rekordem. Podle firmy na tom mají největší podíl modely Fabia, Octavia a Superb, ke zvýšení výroby ale přispěl i Kodiaq, který se začal prodávat na začátku roku.

Velké věci si Škoda slibuje i od nového kompaktního SUV Karoq, které je v současné době uváděno na jednotlivé trhy.

Škoda Karoq.
Řídili jsme Škodu Karoq, rovnou se všemi motory. Chyby se na ní nehledají snadno

Každoroční překonávání výrobních i prodejních rekordů nejlépe vynikne ve srovnání s minulostí české automobilky. Od spojení s koncernem Volkswagen v roce 1991 totiž vzrostla výroba na sedminásobek, aktuálně se vyrábí sedm modelových řad a více než 40 modelových variant.

Kromě hlavního závodu v Mladé Boleslavi má Škoda další výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí. Kromě toho sjíždí škodovky z výrobních pásů také v závodech koncernu Volkswagen nebo ve spolupráci s lokálními partnery v Číně, Indii, Rusku, Kazachstánu, Alžírsku, na Ukrajině a na Slovensku.

Škoda Octavia Combi.
Úspěch pro Škodu. Octavia se dostala mezi tři nejprodávanější vozy v Evropě

V prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšila česká automobilka celosvětové dodávky zákazníkům v porovnání se stejným obdobím předchozího roku o 3,6 % na 871 100 vozů. Tržby se oproti prvním devíti měsícům předchozího roku zvýšily o 22,0 % na 12,3 miliardy eur. V případě provozního výsledku zaznamenala Škoda výrazný růst o 28,3 % oproti stejnému období předchozího roku.