Škoda připravuje výrobu nástupce Rapidu. Už toho o něm víme docela dost

Automobilka Škoda už chystá výrobu nástupce modelu Rapid. Novinka bude sjíždět z výrobní linky v Mladé Boleslavi, o její přípravě píše týdeník Škodovácký odborář.

21.5.2018 Jan Zajíc
Škoda Rapid.
Zdroj: Škoda Auto

„Nový Rapid", který už se s velkou pravděpodobností nebude jmenovat Rapid, ale možná Spaceback či dokonce Felicia, bude vznikat ve stejné montážní hale jako současná generace a její obě karosářské verze - a také její dvojče Seat Toledo.

„Největší rozruch na montáži M1 způsobila příprava nástupce vozu Spaceback, který je denně dáván do linky. Vůz je konstruován jinak, než jeho předchůdce a zaměstnanci se musí učit mnoho nového. Nese to mnoho náběhových bolestí. Zaměstnanci nemají v současné době plně funkční nářadí pro nový typ vozu a musí tak často pracovat ručně," informuje poslední číslo týdeníku Škodovácký odborář. 

Je tedy zřejmé, že škodovka se pečlivě chystá na zahájení produkce ověřovací série. Jde ostatně o standardní proces, samotná příprava na sériovou výrobu začíná několik měsíců před jejím spuštěním.

O termínu odhalení nového vozu můžeme zatím jen spekulovat, některé zdroje hovoří o premiéře na podzim letošního roku, jiné mluví o představení konceptu na březnovém autosalonu v Ženevě. Ať už to bude jakkoli, o nástupci Rapidu toho už teď víme docela dost. Hlavní novinkou je konec varianty liftback, novinka si ponechá pětidveřovou karoserii typu hatchback, které v Mladé Boleslavi říkají Spaceback.

Základem bude modulární platforma MQB A0 pro malá auta, kterou už využívají vozy jako Volkswagen Polo nebo Seat Arona. A kterou dostane také chystané malé SUV značky Škoda, jehož předobrazem je studie Vision X.

Rozměry by se vůz měl přiblížit většímu Volkswagenu Golf (ten na délku měří 4258 mm, široký je 1799 mm a jeho rozvor dosahuje 2620 mm), posune se tedy plně do nižší střední třídy.

Dá se také očekávat, že nástupce Rapidu nenabídne naftové motorizace (ani současný Rapid už diesel nenabízí) a že základ nabídky budou tvořit přeplňované zážehové litrové tříválce. Ty doplní nový 1,5litrový čtyřválec, který dorazí také v provedení na stlačený zemní plyn (CNG).

Revoluce se očekává v interiéru, kde ubude tlačítek a objeví se nová architektura palubní desky s volně stojícím displejem infotainmentu. Možné podobě nástupce Škoda Rapid jsme se věnovali také v tomto starším článku:

21.5.2018 Jan Zajíc
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×