O 2,7 kilogramu stlačeného zemního plynu více bude nyní možné natankovat do nádrží Škody Octavie G-Tec. Její inovovanou verzi Škoda společně s dalšími novinkami představí na svém stánku během autosalonu v Paříži.

Po technické stránce je tento vůz poměrně radikálně přepracovaný. Hlavní novinka spočívá v montáži třetí "plynové" nádrže do prostoru před zadní nápravu. Ta bude ocelová, zatímco dvě další pod podlahou zavazadlového prostoru jsou vyrobené z kompozitního materiálu.

Audi A5 g-tron
Plynová versus elektrická auta. Kdo má nyní navrch?

Jejich objem činí dohromady 17,7 kilogramu, původní verze dokázala pojmout 15 kilogramů. Znamená to zvýšení dojezdu na toto palivo z přibližně 410 na 480 kilometrů. Výhodou minulé varianty ale zase byla plnohodnotná benzinová nádrž. Ta se nyní změnila na spíše jen dojezdovou, neboť je do ní možné natankovat pouze necelých 12 litrů. To znamená, že celkový dojezd se z dřívějších zhruba 1300 kilometrů "smrsknul" na zhruba 700 kilometrů.

Nespornou výhodou je ovšem využití nového čtyřválce 1,5 TSI, který má ve verzi pro spalování zemního plynu maximální výkon 96 kW (130 koní). Dříve využívaná čtrnáctistovka mívala výkon o 15 kW (20 koní nižší).

Další technické údaje Škoda zatím neposkytla. Více se dozvíme zřejmě právě v Paříži. Už teď je ale jisté, že Octavia G-Tec se bude nabízet pouze v karosářské variantě kombi.