Ostrá Škoda Karoq RS má šanci. Mohla by být hybrid

Nová Škoda Karoq by mohla dostat i ostrou verzi RS. Je navíc docela možné, že se bude zároveň jednat o revoluční záležitost.

Neoficiální ilustrace Škody Karoq RS.
Zdroj: Virtuel-car

V rozhovoru pro britský magazín Auto Express totiž šéf výzkumu a vývoje automobilky Škoda Christian Strube prozradil pár zajímavých informací. Sám se nechal slyšet, že je mu je idea rychlého Karoqu velmi blízká a že udělá co může, aby nový model protlačil do výroby. Podle něj je totiž Karoq zcela ideálním adeptem na verzi RS – dokonce ještě lepším, než větší Kodiaq. Karoq je totiž menší, lehčí a agilnější.

Je ovšem teprve k diskuzi, jestli má být novinka poháněná čistě spalovacím motorem (nabízí se známý přeplňovaný dvoulitr TSI), nebo raději „něčím jiným“. Tady je vcelku jasný náznak možné elektrifikace a přechodu na hybridní pohonné ústrojí. Pokud by na hybridní rychlý Karoq došlo, jednalo by se o první škodovácký RS model svého druhu.

Samozřejmě se prakticky okamžitě rozjely dohady, jaký systém by Škoda pro Karoq RS zvolila. Možnosti jsou v zásadě dvě. Tou první je plug-in hybrid, tedy systém s většími bateriemi, které lze dobíjet ze zásuvky a využívat vůz v čistě elektrickém režimu.

Druhou variantou je „mild-hybrid“, tedy systém s elektrickým okruhem o napětí 48 voltů, využívající malou baterii a malý elektromotor, dodávající spalovacímu motoru jen trochu síly navrch. Čistě na elektřinu by sice vůz pravděpodobně jezdit neuměl, ale uměl by mimo jiné třeba „plachtit“ i při vysokých rychlostech bez zapnutého motoru.

Ještě než se však začneme reálně bavit o pohonném ústrojí, musí nejprve padnout definitivní rozhodnutí, že Karoq RS skutečně vznikne. Jak již bylo řečeno, Christian Strube se snaží, rozhodnutí však není jen na něm.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×