Seat odhalil novou Aronu. Malé SUV bude mít i sourozence s logem Škody

Seat Arona je první vlaštovkou nových malých crossoverů koncernu Volkswagen. Svou verzi postupně představí ještě Volkswagen a Škoda, ovšem jako první přichází právě Seat.

Seat Arona.
Zdroj: Seat

Arona je malým crossoverem, který reflektuje měnící se požadavky zákazníků. Lidé, kteří až dosud kupovali malé hatchbacky segmentu B, vydávají se stále častěji cestou malých "esúvéček". Trh této kategorie se od roku 2015 dosud zvětšil čtyřnásobně.

V oblasti vnějšího vzhledu se Arona zásadněji nevymyká ze standardu, který aktuálním designovým jazykem Seat nastolil. Přídi vládne charakteristická maska a ostře řezané světlomety s charakteristickým trojúhelníkem složeným z LED diod denního svícení. Kolem dokola nechybí "terénní" ochrana a střecha, rozdílně lakovaná od zbytku karoserie, nabízí možnosti individualizace. Celkem bude na výběr ze 68 možných kombinací laků.

Ačkoliv je Arona svou technikou prakticky přímo příbuzná Ibize, využívá i stejnou platformu MQB A0, rozdíly ve velikosti jsou zde patrné. Na délku měří Arona 4138 mm, což je o 79 mm více, než v případě Ibizy. Výška 1543 mm je potom o celých 99 mm vyšší. Oproti větší Atece je Arona naopak o 225 mm kratší a o 68 mm nižší. Rozvor náprav dále činí 2566 mm, což je o 136 mm méně, než u Ateky.

Zpět ale k porovnání s Ibizou. Oproti ní se v Aroně sedí pochopitelně výše, což zajišťuje lepší rozhled okolo auta a samozřejmě i snazší vystupování a nastupování. Nad všemi sedadly se zlepšilo místo na hlavu a kufr pojme v základním uspořádání 400 litrů. 

Výbava může být nadmíru bohatá, stejně jako výčet asistenčních systémů řidiče. Seat nabídne třeba dvouzónovou klimatizaci, osmipalcový dotykový displej s navigací, audiosystém BeatsAudio s 300wattovým zesilovačem, konektivitu s mobilními telefony, bezdrátovou nabíječku a další prvky.

Do Česka dorazí v listopadu

K usnadnění řízení a zvýšení bezpečnosti připravil Seat třeba adaptivní tempomat, který umí auto zastavit a opakově rozjet, parkovací asistent, asistent vyparkování, sledování mrtvého úhlu a samozřejmě systém Front Assist, schopný zabránit čelní kolizi.

Názvy výbavových stupňů jsou pro Seat typické a jedná se tedy o Reference, Style a Xcellence. Na vrcholu se dále objeví ještě sportovně laděné provedení FR, vybavené adaptivními tlumiči nastavitelnými ve dvou stupních.

Nabídka motorů je již dobře známá z nedávno představeného modelu Ibiza. Základ tvoří přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, případně naftový agregát 1.6 TDI. Oba motory lze objednat v jedné ze dvou výkonových variant a nabízí shodně buď 95 koní (70 kW) nebo 115 koní (85 kW). Později dorazí ještě verze 1.0 TSI na zemní plyn CNG, jejíž výkon činí 90 koní (66 kW).

Pro zmiňovanou sportovní výbavu FR je nakonec připraven i vrcholný benzínový čtyřválec 1.5 TSI Evo, který nabídne výkon 150 koní (110 kW). V závislosti na motorizaci se v Aroně objeví pěti- nebo šestistupňové manuály, ale v některých případech lze připlatit i za sedmistupňový automat DSG. K dispozici bude zřejmě jen pohon předních kol.

Svou premiéru před širokou veřejností zažije Arona na autosalonu ve Frankfurtu v září, prodeje budou zahájeny nedlouho poté. V Česku se první vozy objeví v listopadu.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×