Renault tvrdí, že na jeho vize aut pro budoucnost si lidé musí nejdříve zvyknout

Automobilka věří, že tento typ automobilu najde své uplatnění jako přepravník lidí na krátké vzdálenosti, například mezi hotelem a letištěm.

3.10.2018 Jiří Švamberk
Zdroj: Renault

Renault EZ-Ultimo je elektromobil s dojezdem 500 km, přesto ho výrobce vidí jako ideální dopravní prostředek na krátké vzdálenosti. Je vybaven čtvrtou úrovní autonomního řízení a sezením pro tři lidi, což s délkou 5,8 metru značí vysoký komfort a velký vnitřní prostor pro cestující.

Nejnovější koncept je letos již třetím počinem automobilky Renault a společně s jeho předchůdci – v Ženevě představeným šestimístným EZ-Go pro sdílenou mobilitu a o měsíc později uvedenou dodávkou EZ-Pro – má demonstrovat možnosti, jaké autonomní jízda společnosti nabízí.

EZ-Ultimo podle Renaultu představuje vrchol osobní dopravy budoucnosti. Koncept se chlubí posuvnými dveřmi a střešním panelem, který se pro lepší komfort nastupování zvedá. Interiér je navržen jako salónek a vzdává hold předválečným modelům Renault.

Velké křeslo i hluboce tvarovaná pohovka pro dva je čalouněná sametem a podlahu pokrývají dřevěné parkety. Osvětlení a ozvučení cestující ovládají otočnými ovladači, které vyjedou ze dvou ovládacích panelů. Na „palubě“ je k dispozici trvalé wi-fi připojení, bezdrátové nabíjení pro chytré telefony a tablet ve stylu iPad, kterým se ovládají další funkce vozu.

Stéphane Janin, šéf Renaultu, se o vystavovaném konceptu i obou dvou předchozích vyjádřil v tom smyslu, že jsou v podstatě připraveny do výroby. Sice nedokázal být konkrétní, ale tohle je podle něho budoucnost Renaultu. Nejprve se však musí s použitou technologií seznámit zákazník, a to nejpravděpodobněji prostřednictvím konvenčních modelů Renault, které se tak stanou jakýmisi testovacími mulami.

„Pokud chcete takto dramaticky změnit design automobilů, musíte lidi nejprve seznámit s technologií. Nový design a nové technologie by jednoduše byly na zákazníky příliš. Stejný postup jsme volili také v případě uvedení elektromobilu Renault Zoe“, řekl Janin.

A jeho slova potvrzují zkušební modely Zoe s čtvrtým stupněm autonomního řízení. Na konci roku budou k dispozici jeho zkušební verze, které ale budou i nadále mít řidiče, dohlížejícího nad správným fungováním všech systémů. Vše by mělo být připraveno pro vozy modelového ročníku 2022.

3.10.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×