Do odhalení prvního moderního elektromobilu značky Porsche zbývá zhruba rok. Experti hádají, že se tak stane na autosalonu ve Frankfurtu a všechny indicie tomu naznačují. Už teď stovka dělníků tajně vyrábí první předsériové kusy rychlostí zhruba dva vozy za den. A Porsche také napočítalo až 10 tisíc zákazníků, kteří mají o elektromobil zájem. A to vše bez toho, aniž by ho viděli.

Porsche teď ale lehce přizvedlo oponu a poodhalilo některé detaily. Model Tycan bude velmi podobný konceptu Mission E, kterým automobilka dala na srozuměnou své elektrické záměry. Uspořádání má být čtyři plus jedna, chystá se tedy i páté nouzové místo vzadu uprostřed. Kufry bude mít vůz dva, stejně jako Tesla, tedy vpředu a vzadu.

Koncept Mercedes-Benz Silver Arrow EQ
Pocta rekordním autům z 30. let: Koncept Mercedes EQ Silver Arrow

Ostatně americký průkopník luxusní elektromobility je úhlavním nepřítelem vozu, který se evidentně pokusí být ve všem lepší. Taycan budou pohánět dva elektromotory, každý určený pro jednu nápravu. Půjde tedy o paralelní čtyřkolku. Souhrnný výkon top modelu by měl být 600 koní, na prodej ale budou i méně výkonné verze, nejlevnější by měla mít „jen“ 400 koní. Zpět ale k top modelu, který vystřelí na stovku za 3,5 sekundy a rychlostí 200 km/h má jet už za 12 sekund.

Zásadním problémem elektromobilů je jejich dojezd. A pak také doba nabíjení. To mají prý u Porsche vyřešené. Na palubě budou „našlapané“ lithium-ionové baterie s hustotou 270 watthodin na jeden kilogram. Cílem je dostat se na 500 kilometrů dojezdu na jedno nabití. Díky 800 voltovému systému by se navíc mělo u rychlonabíječky podařit dobít 100 kilometrů dojezdu za pouhé čtyři minuty a 400 kilometrů za čtvrt hodiny.

Boliinger Motors B1 a B2
Hranatý pick-up do zásuvky chce být nejdrsnějším elektromobilem na trhu

Porsche ale k takovým parametrům potřebuje 350 kW nabíječku s CCS konektorem. A tu nebude lehké najít. I proto má firma v plánu postavit 500 stanic, nejprve napříč USA. V Evropě by se o první stanice měla postarat společnost IONTY. Ano, i toto řešení silně připomíná Teslu.

Ale to není zdaleka vše. Podobně jako Tesla by mělo i Porsche nabídnout updaty softwaru nebo funkcí vozů po internetu. Na palubě bude nejmodernější zábavní systém, velký volně stojící displej před řidičem a propracovaná sada bezpečnostních asistentů. O ceně zatím není řeč, ale něco nám napovídá, že se bude pohybovat zhruba kolem Modelu S od Tesly.

Bugatti
Podlehlo Bugatti mánii? V plánu je super SUV i hybridní pohon

A jak to bude dál? Po odhalení Porsche Taycan na konci příštího roku se dočkáme jeho prodeje na začátku roku 2020. V roce 2022 by se mělo objevit plně elektrické SUV od Porsche. Někteří experti předpokládají, že už v roce 2030 bude klasické Porsche se spalovacím motorem volbou pro nadšené jednotlivce. Ostatně Porsche není jedinou značkou hovořící o blížícím se konci spalovacích motorů. O plné elektrifikaci uvažují třeba i u Jaguaru.