Jedná se vlastně o úplně stejné zlepšení, jako v případě většího Volva XC90. I to nabralo u vrcholného provedení 21 koní (15 kW) navrch a tyto dva modely jsou tím pádem vůbec nejvýkonnějšími sériovými Volvy, jaká kdy vyjela z továren.

Vedle zvýšení výkonu se Polestar chlubí i dalšími zlepšováky, které mají prý udělat z XC60 opravdové auto pro řidiče. Plyn reaguje rychleji, automatická převodovka řadí za kratší dobu a déle drží rychlosti zejména v zatáčkách.

Testování maskovaného prototypu Jaguar E-Pace.
VIDEO: Jaguar tvrdě testuje svoje nové SUV F-Pace. Podívejte se

Samotné navýšení výkonu je potom údajně nejlépe poznat ve střední oblasti otáček, ačkoliv přesný nárůst točivého momentu Polestar nezveřejnil a známy nejsou ani dynamické hodnoty zrychlení.

Tak či tak se ovšem Volvo chlubí, že si plug-in hybrid XC60 T8 Polestar zachovává špičkovou hodnotu spotřeby stanovenou na 2,1 litru na sto kilometrů. Asi netřeba připomínat, že se jedná o hodnotu sice krásnou, ale také naprosto nesmyslnou. Takových hodnot dosahují hybridní automobily v normovaném měřícím cyklu NEDC, který ovšem neodpovídá ani zdaleka realitě. Měří se totiž vždy s plně nabitými akumulátory.

A kdo nepotřebuje právě 421 koní, může sáhnout v katalogu Polestar po některém ze slabších provedení. Tuningová divize v případě XC60 vylepšila i verze D4, D5, T5 a T6.